اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمار جدید کرونا در کشور؛ جان ۷۲ نفر دیگر را در ایران گرفته شد/۲ استان در وضعیت هشدار

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۴۸ مورد بستری و ۱۹۱۶ نفرموارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸۲۸۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته های اخیر در حال کاهش است. تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده و استانهای هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۷ میلیون نفر رسید

بر اساس آمار وبگاه worldometers شمار مبتلایان به «کووید۱۹» در جهان از هفت میلیون نفر عبور کرده است.
از این تعداد ۴۰۲.۵۷۵ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از سه میلیون و ۴۲۲ هزار نفر موفق به شکست این بیماری شده‌اند.
آمریکا در تعداد مبتلایان و فوتی‌ها همچنان در صدر قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد