اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازگشایی فعالیتهای اقتصادی،جذابیت امنیت طلا را کم کرد

با کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا توسط برخی از کشورها، چشم انداز بهبود تدریجی فعالیت های اقتصادی تقویت شده است و این امر قیمت طلا را کمی کاهش داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت زیرا کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا توسط برخی از کشورها، چشم انداز بهبود تدریجی فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده و از جذابیت امنیت طلا کاسته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2.70 دلار کاهش یافت و 1703.22 دلار فروخته شد.

ارزش دلار امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه گذارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

ابهامات پیرامون روابط میان آمریکا و چین نیز ادامه دارد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از چین خواست درباره منشا ویروس کرونا شفاف باشد و همزمان دولت وی سرگرم بررسی وضع تعرفه جدید روی محصولات چینی به تلافی شیوع ویروس کرونا است.

مک کارتی در این باره گفت: تصور نمی کنم اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا به عنوان جنگ تجاری قریب الوقوع تعبیر شود. تردیدهای زیادی در بازار نسبت به اقدام آمریکا در به راه انداختن یک جنگ تجاری دیگر در حالی که اقتصادها هنوز از پاندمی کرونا احیا نشده اند، وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی جدید نشان داد بخش خدمات آمریکا در آوریل برای نخستین بار در ۱۰ سال و نیم گذشته رشد منفی داشته که منعکس کننده صدمات اقتصادی پاندمی کرونا است. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری و آمار اشتغال آوریل بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

طلا که در شرایط آشفتگی سیاسی و اقتصادی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون که بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده، ۱۲ درصد رشد داشته است. سایر بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت طلا در سه جلسه گذشته افزایش یافت و حدود 17 درصد از نیمه ماه مارس افزایش یافته است زیرا بلاتکلیفی در مورد شیوع این ویروس و بروز دوباره تنش های تجاری آمریکا و چین همچنان پابرجاست.

جیگار تریودا، تحلیلگر کالاهای اساسی در بمبئی گفت: «نگرانی در مورد موج دوم جنگ تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد. از اینرو، تقاضا برای سرمایه گذاری در حال افزایش است.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز سه شنبه 0.4 درصد افزایش یافت و بهب 1076.39 تن رسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد