اونس طلا2335.59
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

سرگیجه اونس جهانی در مرز 1700 دلار

قیمت طلا با توجه به نگرانی های تعرفه ای و تنش میان آمریکا و چین و امید به کاهش محدودیت های مربوط به کرونا در حال حاضر از حرکت باز مانده و در اطراف 1700 دلار در نوسان است.شاخص دلار امروز اندکی کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، اقدامات برخی از کشورها در کم کردن محدودیت های مربوط به شیوع کرونا که بر نگرانی در مورد روابط آمریکا و چین سایه انداخت و از جذابیت امنیت طلا کاست، سبب شد تا قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز کاهش یابد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی1704 دلار فروخته شد.

در حالی که همزمان با کاهش محدودیت های قرنطینه ای، اشتها برای ریسک پذیری افزایش یافته قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود، اما ادامه تنش ها میان امریکا و چین بر سر شیوع کرونا سبب شد تا قیمت فلز زرد در مرز 1700 دلار در نوسان بماند.

قیمت طلا سال میلادی گذشته تحت تاثیر جنگ تجاری میان واشنگتن و چین که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، حدود ۱۸ درصد رشد داشت.

تهدید برای وضع تعرفه روی ارزش یوان چین در برابر دلار تاثیر گذاشت و صعود دلار، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

ایتالیا و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که به صورت تدریجی در حال کاهش محدودیت های قرنطینه ای و احیای اقتصادی خود هستند. این در حالی است که تعداد کشته های ویروس کرونا از مرز 250 هزار نفر گذشته است.

به گفته مقامات مطلع در دولت ترامپ، این کشور در حال سرعت بخشیدن به تلاش ها برای خارج نمودن زنجیره های عرضه صنعتی جهان از چین است و در حال بررسی وضع تعرفه های جدید برای مجازات پکن به دلیل مدیریت ضعیف بحران کروناست.

به گفته منابع مطلع، یک گزارش داخلی دولت چین هشدار داده که در پی شیوع ویروس کرونا پکن با موج فزاینده ای از دشمنی ها مواجه است که می تواند منجر به سوق دادن روابط این کشور با آمریکا به یک رویارویی مستقیم شود.

ثبت سفارشات جدید برای کالاهای تولیدی آمریکا در ماه مارس شاهد افتی بی سابقه بوده و ممکن است در ماه آوریل افت بیشتری را شاهد بوده باشد.

در جریان معاملات سه شنبه، روند نزولی دلار ادامه یافت و بسیاری از ارزها در برابر اسکناس سبز در موقعیت صعودی قرار گرفتند

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۱۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۴۸۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۶ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۱۸ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۵ درصد پایین رفت اما با ماندن در کانال ۱.۰۹ به ۱.۰۹ دلار رسید.

کریگ ارلام - تحلیل گر بازار در موسسه اواندا - گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش میل معامله گران به خرید دارایی های پرریسکتر با توجه به کاهش سرعت شیوع بیماری بوده‌ایم و این میتواند بر روی نرخ برابری دلار و دیگر ارزهای امن مقابل سایر ارزها تاثیر زیادی داشته باشد.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۰۶.۵۹۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۴۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۶۱ یوان چین اعلام شد.

وارن پترسون، تحلیلگر بانک ING گفت: «ما تقریبا در نزدیکی سطح 1700 دلار مانده ایم. از طرفی، شاهد کم شدن محدودیت ها هستیم و این امر احساس سرمایه گذاران را بهبود می بخشد و از دارایی های امن نظیر طلا به سوی دارایی های ریسک پذیر می روند.»

«از طرف دیگر، تنش های میان آمریکا و چین در رابطه با کووید 19 دوباره از سر گرفته شده است. این دو عامل متضاد بازار را در حال حاضر از حرکت باز داشته است.»

با این حال، سرمایه گذاران پس از تهدیدهای ترامپ به وضع تعرفه های جدید، هنوز در مورد تنش های آمریکا و چین نگرانند.

طلا که در زمان های بحران های اقتصادی و سیاسی به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود در سال گذشته میلادی به علت جنگ تجاری آمریکا و چین و کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا 18 درصد رشد کرد. با نگه داشتن نرخ بهره آمریکا در نزدیک صفر و تزریق تریلیون دلار کمک اضطراری به بازارهای مالی آمریکا توسط فدرال رزرو، این فلز گران بها تاکنون در سال جاری میلادی نیز 12 درصد رشد داشته است.

در عین حال، سرمایه گذاران در انتظار گزارش فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی در اواخر امروز و همچنین درخواست های بیکاری هفتگی و گزارش فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی در ماه آوریل در اواخر این هفته هستند.

ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه 0.4 درصد رشد کرد و به 1071.71 تن رسید. ارقام این صندوق نشان دهنده میل و اشتیاق برای طلا در بازار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد