اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درخواست ایران خودرو و سایپا برای افزایش 40 درصدی قیمت خودرو

درخواست خودروسازان برای افزایش 40 درصدی قیمت خودروشنیده ها از تقاضای خودروسازان برای افزایش 40 درصدی قیمت کارخانه خودرو حکایت دارد. قیمت گذاری خودرو در سال 99 در حالی به درازا کشیده است که دومین ماه سال نیز به نیمه رسیده و هنوز خبری از اعلام قیمت خودرو نیست.

درخواست ایران خودرو و سایپا برای افزایش 40 درصدی قیمت خودرو


درخواست خودروسازان برای افزایش 40 درصدی قیمت خودروشنیده ها از تقاضای خودروسازان برای افزایش 40 درصدی قیمت کارخانه خودرو حکایت دارد.
قیمت گذاری خودرو در سال 99 در حالی به درازا کشیده است که دومین ماه سال نیز به نیمه رسیده و هنوز خبری از اعلام قیمت خودرو نیست.

روزنامه جوان در شماره امروز خود در خصوص هدف خودروسازان برای قیمت کارخانه خودرو، از درخواست 40 درصدی آنها برای افزایش قیمت خودرو خبر داده است.

درخواست ایران خودرو و سایپا برای افزایش 40 درصدی قیمت خودرو

این روزنامه در گزارش خود آورده است: ایران خودرو و سایپا با در نظرگرفتن مسائلی مانند تورم عمومی، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و احتمالاً هزینه‌های تحریم، درخواست رشد ۴۰ درصدی قیمت‌ها را به ستاد تنظیم بازار ارائه دادند. خودروسازان البته به دنبال این بودند تا دولت را به اجرای مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار مجاب کنند، با این حال ظاهراً موفق نشده‌اند.

با در نظرگرفتن رشد ۴۰ درصدی، کف قیمت خودرو‌های داخلی به حدود ۵۵ میلیون تومان (برای خودرو پراید) خواهد رسید. البته از آنجا که پراید تا حدود دو ماه دیگر حذف خواهد شد، باید تیبا را ارزان‌ترین خودرو داخلی لحاظ کرد که در این صورت، کف قیمت به بالای ۶۰ میلیون تومان می‌رسد. این کف البته به نرخ کارخانه‌ای خودرو‌ها مربوط می‌شود، چه آنکه همین حالا حداقل قیمت در بازار و برای پراید، بیش از ۷۰ میلیون است. پس از حذف پراید و با فرض همین نرخ‌های فعلی، کف قیمت در بازار خودرو (برای تیبا) به بیش از ۸۰ میلیون تومان خواهد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد