اونس طلا2342.39
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

اکنون زمان مناسبی برای خرید سهام ساختمان‌سازی است؟

کارشناسان معتقدند اگر می خواهید در شرایط کنونی در سهام ساختمان سازی سرمایه گذاری کنید، باید صبور باشید.

کارشناسان معتقدند اگر می خواهید در شرایط کنونی در سهام ساختمان سازی سرمایه گذاری کنید، باید صبور باشید.

به گزارش سایت طلا به نقل از یو اس ای تودی، سهام سازندگان مسکن تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. برخی از آنها دو سوم ارزش خود را طی شش هفته از دست داده اند. آیا آنها بار دیگر به بخش سودآور بازار سهام تبدیل می شوند؟

وقفه طولانی مدت اقتصادی و متعاقب آن، تضعیف بورس اوراق بهادار و بزرگ ترین نرخ صعودی بیکاری در تاریخ آمریکا موجب دلسردی سرمایه گذاران خانه های جدید شده است. فروش مسکن در ماه فوریه برای دومین بار به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۷ تاکنون رسید اما این یک خبر قدیمی است و هنوز شیوع ویروس کرونا آغاز نشده بود.

در حال حاضر، خبر بد این است که سهام ساختمان سازی همواره در جریان تنش‌های بازار، به شدت سقوط می کند. مایک کاگان، مدیر سبد سهام یک شرکت سرمایه گذاری در این باره می گوید: «هیچ یک از سرمایه گذارها نمی توانند در طول دوره رکود، پولی به جیب بزنند». این در حالی است که زمانی که دوره وقفه اقتصادی به پایان برسد،‌ ساختمان سازها بار دیگر فعالیت خود را برای ساخت و فروش خانه آغاز خواهند کرد.

اکنون تمرکز اصلی روی حفظ پول نقد برای دوام در شرایط رکود است. مدیران ساختمان سازی این کار را با توقف خرید زمین، تنظیم زمان شروع ساختمان سازی و محاسبه دقیق تعداد پیشرفت ها انجام می دهند. به طور کلی، خرید کمتر زمین در شرایطی که ارزش آن پایین آمده، خطر ضرر را کاهش می دهد.

به گفته یک تحلیلگر اقتصادی، هرچه اقتصاد کندتر می شود، انتظار داریم که ترافیک(کاری) ما نیز کاهش یابد و همچنین، شاهد روند کاهشی در فروش مسکن نیز هستیم . حال خبر خوب چیست؟ سهامی که ساختمان‌سازها عموما معامله می کنند در حال حاضر انعکاس عناوین منفی است. طی نخستین هفته آوریل،‌ سهام شرکت PulteGroup ۶۶ درصد،‌ Toll Brothers سازنده ساختمان های لوکس ۶۴ درصد، KB Home ۶۰ درصد ، Lennar و D.R. Horton نیمی از ارزش خود را از دست داده اند.

تحلیلگران معتقدند سرمایه گذارانی که در جستجوی فرصت های طولانی مدت برای دارایی خود هستند، نباید از ساخت و سازهای خانگی منصرف شوند. وضعیت اقتصاد در نهایت بهبود می یابد، مردم بار دیگر زندگی را از سر می گیرند و بار دیگر خواستار خرید خانه های جدید خواهند بود. و ساختمان‌سازها که اصطلاحا دارای سهام چرخه‌ای در بازار بورس بوده و با تمام تحولات اقتصادی، بالا و پایین می شوند، پس از این غوطه بزرگ تاریخی، بار دیگر به جایگاه قبلی خود باز می گردند.

با وجود چشم انداز تیره و تار فعلی، دلایلی وجود دارد که نشان می دهد چرا سهام ساختمان سازی بار دیگر می تواند به شکلی مناسب و معقول ظاهر شده و پس از شروع بهبود اقتصادی، سرمایه گذاران خود را پیروز کند. به عنوان مثال، یک سال پس از سقوط بازار سهام در مارس ۲۰۰۹ ، Lenner با سود بیش از ۱۷۵٪ سه برابر شده بود، سهام KB Home و NVR با افزایش ۱۱۱٪ و ۱۳۱٪ به ترتیب بیش از دو برابر شدند. D.R.Horton، که عمدتا برای خریداران مسکن با قیمت پایین فعالیت می کند، ۹۰٪ افزایش ارزش داشت.

بهترین زمان خرید سهام این بخش از بازار بورس، اکنون است. بحران کروناویروس همچنان در اوج خود قرار داشته و سرعت سفارشات جدید و خرید در این بازار اندک است، دست‌کم برای شش ماه. در نتیجه سازندگان خانه احتمالا ناچار خواهند شد قیمت ها را پایین بیاورند که همین امر موجب کاهش حاشیه سود سهام آنها خواهد شد.

بنا بر پیش بینی یک شرکت تحقیقاتی سرمایه اقتصادی، کل فروش مسکن ایالات متحده در سه ماه آوریل تا ژوئن در مقایسه با پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۳۵٪ کاهش می یابد. اما این سیر نزولی "کوتاه مدت" خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد