اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا، سرمایه‌ای مدرن‌تر از بیت‌کوین

تحلیلگر سرشناس اقتصادی معتقد است طلا طی سال‌های آتی بیش از بیت‌کوین افزایش بها خواهد داشت.

تحلیلگر سرشناس اقتصادی معتقد است طلا طی سال‌های آتی بیش از بیت‌کوین افزایش بها خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از کریپتو پوتیتو، پیتر شف، سرمایه گذار بزرگ و اقتصاددان کهنه‌کار آمریکایی طی اظهاراتی بار دیگر بیت کوین را در مقایسه با طلا کم ارزش دانست. این کارشناس که غالبا دارایی های دیجیتال را با طلا مقایسه کرده و به تشریح فقدان ارزش ذاتی این نوع سرمایه ها می‌ پردازد، این بار نیز تاکید کرد: فلز زرد در آینده به مراتب رشد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت چرا که این رمزارزبه آسانی دچار سقوط می شود.

بیت کوین بیش از آنکه با خود و به عنوان یک دارایی باارزش مقایسه شود، با طلا مقایسه می شود. این در حالی است که پاول، رییس صندوق ذخیره فدرال آمریکا از این ارز دیجیتال به عنوان «دارایی ارزشمند درست مانند طلا» یاد می کند. به نظر نمی رسد که شف نیز چنین نظری داشته باشد چرا که وی بیت کوین را فاقد ارزش ذاتی می داند.

این تحلیلگر بار دیگر پیش بینی کرد که بیت کوین در نهایت سقوط کرده و زمین‌گیر خواهد شد. طی چند سال گذشته بیت کوین برای سرمایه گذاران طلا، موضوعی سرگرم کننده بوده زیرا این رمزارز بسیار بیشتر از طلا در دسترس و قابل تهیه است. طی چند سال آینده،‌ این رویه برعکس خواهد شد نه به این دلیل که طلا بیش از بیت کوین تولید می شود بلکه به این خاطر که بیت کوین زمین‌گیر شده و طلا درخششی دوچندان پیدا می کند.

شف در بخش دیگری از سخنانش گفت: من هیچ بیت کوینی ندارم و مقادیر زیادی طلا و نقره دارم. من حتی موقعیت های بهتری نیز در سهام معادن فلزات کرانبها برای خود خریداری کرده ام. این شرطی بزرگ برای بیت کوین است که مانع تبدیل شدن آن به طلای جدید می شود. این ارز دیجیتال نمی تواند ارزش و اطمینانی را که طلا در بازار ایجاد می کند، برای خود کسب کند.

* طلا، یک دارایی مدرن

بیت کوین با داشتن بسیاری از ویژگی های طلا، معمولا به «طلای دیجیتال» معروف شده است. در واقع، رمزنگاری آن به معنای «استخراج» آن می باشد. علاوه بر این، بیت کوین نیز به اندازه طلا کمیاب است. هر دو دارایی، مقادیری از پیش تعیین شده دارند. فقط طلا به مقدار زیاد در زمین موجود است و بیت کوین، استخراج خواهد شد.

تفاوت در اینجاست که ما می دانیم چه تعداد بیت کوین موجود است(۲۱ میلیون) اما نمی دانیم چه مقدار طلا هنوز اکتشاف نشده باقی مانده است. نکته قابل توجهی که در پیام تویئتری شف آمده این است که طلا یک دارایی باستانی و دیرینه است و قبلا در جوامع غیردیجیتالی مورد استفاده بود، که اکنون مورد بحث ما نیست. شف استدلال می کند که طلا تنها حدود ۷۰۰ سال قبل میلاد مسیح به عنوان سرمایه مطرح بوده بنابراین یک دارایی مدرن محسوب می شود.

به گفته این تحلیلگر سرشناس، طلا یک فلز است نه سنگ و می‌تواند به آسانی به پول تبدیل شود اما بیت کوین هرگز پول نخواهد شد. حتی غارنوردان نیز این مساله را پذیرفته اند!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد