اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقلای مدیران مالی دنیا برای مقابله با کووید19

پس از گذشت دو هفته تلخ و سنگین در بازارهای جهانی، اکنون اروپایی ها برای پیوستن به آمریکا و آسیا به منظور انجام اقدامات ضرب العجلی در خصوص هزینه ها و نرخ بهره با هدف مقابله با کرونا، تحت فشار قرار دارند.

پس از گذشت دو هفته تلخ و سنگین در بازارهای جهانی، اکنون اروپایی ها برای پیوستن به آمریکا و آسیا به منظور انجام اقدامات ضرب العجلی در خصوص هزینه ها و نرخ بهره با هدف مقابله با کرونا، تحت فشار قرار دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از آسیا پست، سرمایه گذاران برای حصول اطمینان از اینکه سیاستگذاران پولی-مالی در جریان تاثیر عمیق اپیدمی کنونی بر شرکت ها و اقتصاد کلان هستند، به نتیجه نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا چشم دارند. اما اقدام اخیر فدرال رزرو آمریکا در کاهش نرخ بهره هیچ تاثیر مثبتی بر بر خنثی کردن ضضرهای متحمله بر بازار نداشت. تحلیلگران معتقدند بانک های مرکزی پس از سالها سهولت در سیاست های مالی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸،‌ محدودیت هایی ایجاد کنند.

به گفته برخی تحلیلگران، صراحتا باید اعلام کرد که هیچ سیاست پولی و مالی ای نمی تواند تاثیر تولید واکسن کووید-۱۹ را داشته باشد. در حالی که دولت ها با وعده گروه هفت(جی۷)، مداخلات بودجه ای خود را افزایش داده اند، در اینجا به واکنش های سیاسی تصمیم گیرندگان مالی برخی کشورها طی یک هفته گذشته اشاره می کنیم:

* آمریکای شمالی
قانونگذاران آمریکایی روزپنجشنبه لایحه هزینه ای 8.3 میلیارد دلاری را برای مقابله با کرونا تصویب کردند چرا که تعداد مبتلایان در بخش های شمال غربی این کشور رو به افزایش بوده و نرخ مرگ و میر نیز دوبرابر شده است. بانک جهانی اعلام کرده که مبلغ 12 میلیارد دلار آمریکا برای کمک به کشورهای مختلف به ویژه فقیرترین و کم تجهیزترین آنها، در پاسخ دهی به این تهدید، آماده کرده است.

صندوق بین المللی پول نیز 50 میلیارد دلار برای کمک به چنین کشورهایی اختصاص داده است. به گفته مدیر این صندوق، این بیماری همه گیر، یک مشکل منطقه ای نیست بلکه معضلی جهانی و نیازمند پاسخ جهانی است.

* آسیا

چین که مرکز شیوع این بیماری است نرخ بهره را کاهش داده و علاوه بر آن، طیف گسترده ای از اقدامات از جمله کاهش مالیات و نقل و انتقال مالی بیشتررا در دستور کار خود قرار داده است. بسیاری از کشورهایی که گرفتار این ویروس هستند نیز همین تدابیر مالی را اجرا می کنند.

بانک ژاپن بیانیه بی سابقه ای منتشر و در آن به سرمایه گذاران اطمینان داد دولت می تواند نقدینگی کافی و اطمینان از ثبات در بازارهای مالی را تامین کند.

اندونزی ، سنگاپور ، کره جنوبی و تایلند نیز تحولاتی را در اقتصاد صادرات محور خود اعمال کرده اند. استرالیا که به شدت به تقاضای چین برای مواد اولیه، وابسته است نرخ بهره خود را کاهش داده و انتظار می رود هفته آینده اقدامات محرک خود را اعمال نماید.

* اروپا

ایتالیا بدترین کشور آسیب دیده در اروپا پس از شیوع بیماری، در حال آماده کردن 7.5 میلیارد یورو (8.4 بیلیون دلار آمریکا) برای جبران خسارت های خود است اما تمامی مراکز صنعتی و اقتصادی خود را در شمال تعطیل کرده است.

آلمان غالبا به دلیل جمع آوری مبالغ بودجه مورد انتقاد قرار می گیرد اما اعضای ارشد ائتلاف صدراعظم آنگلا مرکل روز یکشنبه برای گفتگو درباره اقدامات محرک احتمالی ، مذاکراتی را برگزار خواهند کرد. فرانسه نیز در جستجوی تسکین مشابه برای شرکت های خود است.

انگلیس نیز احتمالا در نخستین بودجه خود از زمان خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) ، در روز چهارشنبه و با توجه به تأثیر ویروس دراین کشور، برنامه های عمده مالی برای زیرساخت هایش پیش بینی می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد