اونس طلا2337.53
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

با یک صبحانه کامل کالری بیشتری بسوزانید

براساس یک مطالعه جدید ، افرادی که یک صبحانه کامل می خورند ، دو برابر کالری می سوزانند.

براساس یک مطالعه جدید ، افرادی که یک صبحانه کامل می خورند ، دو برابر کالری می سوزانند.

به گزارش سایت طلا، صبحانه از دیرباز مهمترین وعده غذایی روز محسوب می شد. آنچه که ما بعد از بیدار شدن از خواب می خوریم و می نوشیم ، تأثیر زیادی در عملکرد شناختی ، خلق و خو و سطح انرژی ما در طول روز دارد.

اکنون ، تحقیقات جدید از جامعه غدد درون ریز نشان می دهد که صبحانه نقش اساسی حتی در سلامت کلی دارد. طبق مطالعه جدیدی که در مجله کلینیکی غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شد ، افرادی که صبحانه کامل می خورند ، دو برابر کالری می سوزانند.

آنها همچنین هوس کمتری به خصوص در مورد خوردن شیرینی ها دارند و قند خون سالم تری (گلوکز) در طول روز دارند.

* متابولیسم افراد بعد از صبحانه فعال تر است

در طی 3 روز ، محققان 16 مرد را که به طور متناوب صبحانه کم کالری و یک وعده شام پر کالری می خوردند را ارزیابی کردند. سپس ، ترموژنز ناشی از رژیم غذایی؛ اندازه گیری میزان عملکرد بدن؛ سوخت و ساز بدن ، همچنین گرسنگی کلی ، سطح قند خون و تمایل به خوردن شیرینی ها در شرکت کنندگان بررسی شد.

محققان دریافتند که ، به طور متوسط ، ضریب هوشی شرکت کنندگان بعد از صبحانه نسبت به بعد از صرف شام 2.5 برابر بیشتر بود و در واقع نشان می دهد که متابولیسم افراد بعد از وعده های غذایی صبحگاهی فعال تر است.

علاوه بر این ، خوردن صبحانه با کالری بالا به کاهش فشار گرسنگی و تمایل به خوردن شیرینی ها در طول روز مرتبط بوده است. در مقایسه با یک صبحانه غنی تر ، یک صبحانه کم کالری بیشتر احتمال دارد باعث خوردن میان وعده در طول روز شود. به گفته محققان ، افرادی که صبحانه های کمتری می خورند ، تمایل به خوردن وعده های غذایی بزرگتر در هنگام صرف شام دارند.

انسولین افراد - هورمونی که به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند - و قند خون ، که برای انرژی استفاده می شود ، نیز بعد از صرف صبحانه در مقایسه با بعد از صرف شام کمتر بود.

این یافته ها ممکن است پیامدهای زیادی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن می باشند و یا افرادی که مبتلا به دیابت هستند و بالاتر از حد طبیعی قند خون دارند ، داشته باشد.

محققان اظهار داشتند: نتایج ما تأیید می کند که یک وعده شام تأثیرات منفی بر تحمل گلوکز دارد ، که باید بیماران دیابتی در نظر داشته باشند که از افزایش گلوکز خون جلوگیری کنند.

آنها افزودند: بنابراین باید صبحانه ای کامل تر از وعده های غذایی شام سنگین ترجیح داده شود تا خطر ابتلا به بیماری های متابولیکی کاهش یابد.

* بی توجهی به صبحانه متابولیسم بدن را کند می کند

به گفته محققان ، کم کردن صبحانه یک روش معمول رژیم غذایی است که توسط بسیاری از افراد به امید کاهش وزن امتحان می شود.

اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که صبحانه کمتری می خورند ، بیشتر اوقات تمایل به مصرف میان وعده پیدا می کنند و بعداً در روز دچار پرخوری می شوند و این باعث دور شدن از اهداف کاهش وزن می شود.

دکتر مینیشا سود ، متخصص غدد در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک سیتی ، می گوید که افراد دوباره و به وقت صبحانه در تلاش هستند تا میزان کالری خود را کنترل کنند.

وی گفت: این برخلاف ریتم های شبانه روزی عادی ماست ، و برای بعضی از افراد که دارای علامت گرسنگی شدید در صبح هستند ، می تواند به محض اینکه روزه در وعده های غذایی شکسته شود منجر به پرخوری شود.

سود افزود: این همچنین ممکن است منجر به پرخوری در هنگام صرف وقت غروب شود چرا که به دلایل روانشناسی جبران کالری از دست رفته نتیجه معکوس دهد.

متابولیسم ما تا حد زیادی تحت تأثیر ریتم شبانه روزی یا چرخه خواب و بیداری قرار دارد. سود می گوید افراد صبح ها نسبت به انسولین حساس تر هستند ، در واقع به این معنی است که بدن آنها برای کنترل سطح قند خون بعد از خوردن غذا باید انسولین کمتری تولید کند.

وی گفت: متابولیسم بدن در ساعات صبح بسیار کارآمد هستیم و بیشترین حساسیت به انسولین در قسمت اولیه روز است، بنابراین حس می کنیم که ترموژنز ناشی از رژیم غذایی و [متابولیسم کلی بدن] در ابتدای کار مؤثرتر باشد.

از این گذشته ، افراد در طول صبح و روز از نظر جسمی بیشتر فعال هستند و فعالیت بدنی به مدیریت انسولین و قند خون کمک می کند.

* صبحانه بخورید تا در طول روز کالری بسوزانید

دکتر جان مگا مورتون ، رئیس بخش جراحی پزشکی ییل پزشکی، توصیه می کند که وعده های غذایی سنگین خود را در صبح ها میل کنید ، به ویژه اگر سعی در کاهش وزن دارید.

همانطور که مطالعه نشان می دهد ، میزان متابولیسم ما در شب کم می شود و باعث می شود بدن برای هضم غذا و سوزاندن کالری بیشتر کار کند.

علاوه بر این ، یک وعده صبحانه مناسب - مانند میوه ، تخم مرغ ، جو دوسر و ماست را هدف قرار دهید و از غذاهای بیش از حد فرآوری شده مانند شیرینی و غلات شیرین خودداری کنید چرا که با سرعت بیشتری جذب بدن می شوند و می توانند باعث افزایش قند خون شوند.

مورتون گفت: حرفی كه به آن اعتقاد دارم این است كه شما باید مانند یک ملكه برای صبحانه ، مانند یک شاهزاده خانم برای ناهار ، و مانند یک گدا شام غذا بخورید .

* نکته آخر

تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که یک صبحانه کامل می خورند ، در مقایسه با افرادی که یک شام سنگین می خورند ، دو برابر کالری می سوزانند. آنها همچنین در طول روز کمتر دچار احساس گرسنگی میشوند و تمایل به مصرف شیرینی ها در آنان کمتر است.

یک صبحانه سنگین (در مقایسه با یک شام سنگین) نیز به پایین آمدن انسولین و قند خون مرتبط بوده و این بدان معناست که مبتلایان به دیابت باید صبحانه را بیش از شام در اولویت قرار دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد