اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تازه ترین تحلیل از وضعیت بازار جهانی مس

آمارهای گروه بین المللی مطالعات مس نشان می دهد بازار جهانی مس در 11 ماه نخست 2019 میلادی با کسری 385 هزار تن عرضه روبرو شده است.

به گزارش اسکراپ رجیستر، قیمت مس در بورس فلزات لندن در اواخر 2019 میلادی با افزایش چشمگیری روبرو شد و این روند صعودی تا 2 هفته نخست 2020 ادامه داشت و قیمت هر تن مس به 6300 دلار رسید.

بر اساس این گزارش ولی از آن زمان به بعد قیمت مس با افت 9.5 درصدی روبرو شد و به 5727 دلار رسید که علت اصلی آن نگرانی های بین المللی درباره گسترش ویروس کرونا در چین و سایر مناطق جهان از جمله ایتالیا کره جنوبی و ایران بود.

گروه بین المللی مطالعات مس اعلام کرده است که بازار جهانی مس در 11 ماه نخست 2019 با کمبود 385 هزار تن عرضه و تولید روبرو شده است.

تولید جهانی مس از معادن نیز در این مدت با 0.6 درصد کاهش همراه بوده است. شیلی بزرگترین تولیدکننده مس جهان در این مدت با افت یک درصدی تولید روبرو بوده است.

تولید اندونزی نیز بیش از 46 درصد کاهش داشته است. تولید مس در مجموع در کشورهای زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو نیز با افت 3 درصدی روبرو شده، آن هم پس از افزایش 13 درصدی در سال 2018.

تولید مس در استرالیا چین مکزیک پرو و آمریکا با افزایش روبرو شده است.

مصرف مس تصفیه شده در جهان نیز در این مدت علی رغم رشد 2 درصدی در چین با افت 0.5 درصدی همراه بوده است.

تقاضای مس در آمریکا هند تایوان با افزایش ولی در اتحادیه اروپا و ژاپن کاهش داشته است. مصرف جهانی مس غیر از چین با افت 3 درصدی روبرو شده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد