اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحولات بازار سهام ایالات متحده پس از تشدید شیوع کرونا؛ پیش بینی خسارات بیشتر در آینده نزدیک

در حالی که گسترش سریع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، بهای نفت و طلا را با روند کاهشی روبرو کرده ، بازار سهام آمریکا نیز از این عامل بی‌تاثیر نبوده است(پیش بینی آینده اوجونز و S&P500)


پیش بینی آینده اوجونز و S&P500

تحولات بازار سهام ایالات متحده پس از تشدید شیوع کرونا؛ پیش بینی خسارات بیشتر در آینده نزدیک

در حالی که گسترش سریع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، بهای نفت و طلا را با روند کاهشی روبرو کرده ، بازار سهام آمریکا نیز از این عامل بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس اینسایدر، بازار سهام ایالات متحده این هفته و تحت تاثیر گسترش کروناویروس و هراس سرمایه گذاران از این مساله، دچار رکودی بی سابقه شد؛ رکودی که از بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون بی سابقه بوده است. اقتصاددان ها طبق میانگین صنعتی داو جونز و با توجه به افزایش موارد ابتلا به این ویروس در داخل این کشور، ارزیابی های خود در خصوص رشد را کاهش داده و شرکت ها نیز از پیش بینی های خود در زمینه درآمدها، عقب نشینی کرده اند.

این در حالی است که دستورالعمل های دولت چین برای تشدید قرنطینه و تعطیلی کارخانه ها، موجب کاهش ابتلای شهروندان این کشور به کرونا شده و در مقابل، افزایش موارد ابتلا در سایر کشورها این تهدید را مطرح می کند که کرونا تبدیل به یک اپیدمی بین المللی شود.

دلایل متعددی وجود دارد که اثبات می کند بازار سهام آمریکا در آینده نزدیک، شاهد خسارت های بیشتر خواهد بود؛ از تلاش شدید کاخ سفید برای کاهش نرخ شیوع بیماری تا عدم توانایی فدرال رزرو در مهار مسائل مربوط به زنجیره تأمین.

در تاریخ ۱۹ فوریه بازار سهام به بالاترین نقطه اوج خود رسید چرا که سرمایه گذاران توجهی به هشدارها در خصوص گسترش اپیدمیک کرونا نداشتند. در تاریخ ۲۸ فوریه، شاخص S&P500 بدترین هفته خود را پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ گذراند. بازار از روز دوشنبه و برای نخستین بار به گسترش کرونا در ایران، کره جنوبی و ایتالیا واکنش نشان داد. مقامات دولتی و مسئولین بانک های مرکزی نیز در نشست گروه ۲۰ در ریاض در خصوص تهدید این ویروس برای رشد اقتصاد جهان هشدار دادند.

سهام، روز چهارشنبه نوسانات بی سابقه ای را تجربه کرده و بازدهی صبحگاهی ضعیفی داشت. روز پنجشنبه نیز موجی از سرمایه گذارانی که قصد فروش سهام خود را داشتند، در این بازار مشهود بود. در همین حال، شاخص ایالات متحده با ورود به اصلاح شاخص، با افتی ۱۰ درصدی رکوردی بی سابقه ای را از سال 2018 به بعد به ثبت رساند.

آینده داوجونز

روز جمعه بازار نفت دچار سقوط آزاد شده و کاهشی معادل ۵۰ دلار در هر بشکه را تجربه کرد. این امر نشان می دهد که ویروس مذکور توانسته تقاضای جهانی برای کالاهای مهم را افزایش دهد. سرمایه گذاران نیز با سریع‌ترین سرعت طی دو سال گذشته، دارایی های خود را از صندوق های معاملاتی خارج کرده اند.
اکنون و در انتهای هفته در آمریکا،‌ بخش اعظمی از کشور درگیر شیوع کرونا شده و تعداد موارد مبتلایان تائید شده، ۶۲ نفر می باشد. به گفته یکی از تحلیلگران ارشد مرکز توسعه جهانی، تلاش های کاخ سفید برای رفع ترس و ادعای مهار ویروس، ارسال پیام نادرست خطر برای شهروندان آمریکایی است. نهایتا اینکه سرمایه گذاران منتظرند که بانک مرکزی با محرک تازه ،‌با رکود کنونی در بازار مقابله نماید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد