اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل پلاتز از وضعیت بازار نفت آسیا در سال 2020

تازه ترین تحلیل پلاتز نشان می دهد رشد تقاضای فرآورده های نفتی آسیا در سال 2020 میلادی به کمتر از 380 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پلاتز، در حالی که رشد تقاضای فرآورده های نفتی آسیا در سال 2019 میلادی به بیش از 780 هزار بشکه در روز رسیده است، تازه ترین تحلیل S&P Global Platts نشان می دهد این رقم امسال به کمتر از 380 هزار بشکه در روز خواهد رسید که ضعیف ترین عملکرد از زمان بحران مالی 2009 به شمار می رود.

کاهش تقاضا برای فرآورده های نفتی عمدتا به خاطر افت رشد تقاضای نفت چین در پی گسترش ویروس کرونا است که به شدت به فعالیت های اقتصادی این کشور آسیب وارد کرده است.

Platts Analytics همچنین پیش بینی خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را به 860 هزار بشکه در روز کاهش داده است، این رقم پیش از این 1.33 میلیون بشکه در روز اعلام شده بود. اگر تبعات ویروس کرونا بدتر از برآوردهای اولیه باشد، این احتمال وجود دارد که رشد تقاضای جهانی فرآورده های نفتی کمتر نیز شود. افزایش فراتر از انتظار دمای هوا در آمریکای شمالی نیز عامل مهم دیگری برای افت تقاضای جهانی فراورده های نفتی است.

در نتیجه بسیاری از شرکتها و کارخانه های چین تعطیل شده یا با ظرفیت پایین و ناچیزی به فعالیت ادامه می دهند. با توجه به آنکه کارخانه های زیادی در سراسر جهان به فرآورده ها و محصولات چینی وابسته هستند، کاهش تولیدات چین می تواند چرخه جهانی تجارت و عرضه محصولات مختلف را با اختلال جدی روبرو کند.

Platts Analytics افزود: آسیا که 68 درصد رشد تقاضای جهانی فرآورده های نفتی را به طور میانگین طی سال های 2011 تا 2019 تشکیل داده، در سال 2020 میلادی تنها 44 درصد این رقم را در اختیار خواهد داشت. بیشترین کاهش مربوط به چین خواهد بود.

رشد تقاضای فرآورده های نفتی چین امسال احتمالا به 170 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد