اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار جهانی عقب نشست /بازگشت بازار سهام پس از سقوط سنگین هفته‌های اخیر/ رشد سهام آسیایی

شاخص دلار در معاملات امروز نیز عقب نشست.بازارهای آسیا به دنبال سقوط سنگین هفته گذشته، وضعیت خود را بهبود داده و شاخص‌های چین علی‌رغم داده‌هایی که نشان می‌دهد تولید این کشور بدتر از آن‌چه انتظار می‌رفت سقوط کند، رشد کردند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در جریان نخستین روز از معاملات هفتگی، ارزهای امن در برابر دلار در موقعیت برتری قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد. با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به دو نفر، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بیش از پیش افزایش یافته است هر چند که لری کودلو، مشاور اقتصادی دونالد ترامپ معتقد است وضعیت کرونا در آمریکای شمالی به مرحله انفجار نخواهد رسید. امیدواری‌ها از روند کاهشی شمار مبتلایان به چین اکنون جای خود را به نگرانی از شیوع گسترده ویروس در خارج از مرزهای چین داده و گزارشات جدید حاکی از آن هستند که کرونا در حال ادامه پیشروی در مناطق مختلف جهان بوده و شمار بیشتری را نیز مبتلا کرده است.

تاکنون بیش از ۸۹ هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۳۰۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به چین با ۲۹۱۲ نفر، ایران با ۵۴ نفر، ایتالیا با ۳۴ نفر و کره جنوبی با ۲۶ نفر بوده است.

کیسوکه سوزوکی، تحلیلگر بازار ارز در بانک " سوسیت جنرال" گفت: آمارهای جدید نشان می دهند که در چه وضعیت وخیمی قرار داریم و اگر این وضع ادامه پیدا کند شاهد تداوم روند متلاطم کنونی خواهیم بود.

از سوی دیگر روند رشد ضعیف اقتصادی کشورهای اروپایی کماکان ادامه دارد و ویروس کرونا نیز به سرعت در حال گسترش در نقاط مختلف این قاره است. در نتیجه وخیم تر شدن وضعیت در ایتالیا، بسیاری از شرکت های هواپیمایی پروازهای خود به این کشور را لغو کرده اند.

آن اولیور، کارشناس مسایل اقتصادی در موسسه" آی ام پی" گفت: خبرهای بد جدیدی در خصوص کرونا داشتیم. شمار مبتلایان هنوز در حال بیشتر شدن است و اکنون روند شیوع بیماری در خارج چین نگران کننده شده است.

خبرگزاری بلومبرگ از برنامه ریزی مقامات چینی برای تزریق نقدینگی بیشتر به بازارها در صورت لزوم خبر داده است. بانک مرکزی چین نیز برای جلوگیری از ریزش بیش‌تر بازارها به تزریق بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار نقدینگی اقدام کرده که این اقدام اندکی در تقویت ارزش یوان موثر بوده است. پیشتر شکسته شدن محدوده مقاومتی مهم هفت یوانی در برابر هر دلار موجب نگرانی از ریزش بازارهای مالی در چین شده بود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ریزش ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۸۷۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۷۱ دلار اعلام شد.

رقابت‌های انتخاباتی درون حزبی آمریکا اکنون به ایستگاه چهارم رسید و با شمارش آرای ایالت کارولینای جنوبی مشخص شد جو بایدن، برنده انتخابات داخلی دموکراتها هستند. ایستگاه بعدی انتخابات درون حزبی که نقش بسیار مهمی در تعیین نامزد دموکرات ها خواهد داشت قرار است به طور همزمان در ایالت های:آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهاما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا برگزار شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر امسال برگزار خواهد شد.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افزایش ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۳۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۵ درصد بالا رفت اما در کانال ۱.۱۰ باقی ماند و به ۱.۱۰۵۴ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۳۵۲ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۹۰۲ دلار سنگاپور مبادله شد.

تحلیل‌گران بانک "میتسوبیشی" ژاپن در یادداشتی نوشتند: با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو از جمله آلمان و فرانسه، بانک مرکزی اروپا احتمالا ناچار به اتخاذ سیاست‌های انبساطی بیشتری خواهد بود و این مساله می تواند یورو را بیش از پیش رو به پایین سوق دهد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۰۸.۳۰۹۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۳۰۷ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۸۳۴ یوان چین اعلام شد.

روز دوشنبه،بازارهای آسیا به دنبال سقوط سنگین هفته گذشته، وضعیت خود را بهبود داده و شاخص‌های چین علی‌رغم داده‌هایی که نشان می‌دهد تولید این کشور بدتر از آن‌چه انتظار می‌رفت سقوط کند، رشد کردند.

در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۲.۹ درصد و کامپوزیت شنزن ۳.۳۹ درصد جهش کردند و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۹۲ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۷۳ درصد رشد کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۹۳ درصد جهش کرد در حالی که سهام استرالیا با سقوط ۰.۹۷ درصدی روبرو شد.

در بازار ارز، با پیش‌بینی کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه جاری، دلار در برابر ین و یوآن پایین آمد.

نرخ برابری دلار با ین ۱۰۸.۰۹ واحد شد و نرخ برابری آن با یوآن چین به ۶.۹۶۷۶ واحد رسید. یورو هم ۰.۲۲ درصد در برابر دلار تقویت شد و نرخ برابری آن به ۱.۱۰۴۸ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد