اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا امروز 12 اسفندماه 1398

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به گسترش کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد دنیا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز جمعه با کاهش شدیدی روبرو شده بود، امروز با افزایش بیش از یک درصدی همراه شده است.

بر اساس این گزارش، نگرانی ها نسبت به تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و احتمال وقوع رکود اقتصادی موجب شد تا سرمایه گذاران به سوی بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا روی آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.2 درصد افزایش به بیش از 1602 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه با کاهش شدید 4 درصدی روبرو شده بود.

کاهش شدید تولیدات صنعتی چین موجب افزایش نگرانی ها در بین سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و افت شدید شاخص سهام در بازارهای مالی شده است.

بهره اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز با افت بی سابقه ای روبرو شده و ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از اکتبر رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد فعالیت های صنعتی در چین طی ماه فوریه با شدیدترین کاهش طی سال های اخیر روبرو شده و حتی بدتر از بحران مالی جهان بوده است.

کارخانه های چینی با کمبود شدید نیروی کار روبرو هستند. گسترش ویروس کرونا موجب شده تا بازارهای مالی جهان با بدترین سقوط از بحران مالی 2008 روبرو شوند به طوری که طی هفته گذشته 6 تریلیون دلار از ارزش سهام بازارهای بین المللی کاسته شده است.

اقتصاددانان گلدمن ساکس پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا به سرعت نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت: گرچه اقتصاد آمریکا هنوز مستحکم و قوی است ولی ویروس کرونا یک ریسک جدی است و فدرال رزرو آماده اقدام در صورت نیاز است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 1.3 درصد افزایش به بیش از 16.88 دلار رسیده است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد