اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با فوبیای سرطان چه کنیم؟

منطقی است که کمی از سرطان ترس داشته باشید اما تا زمانی که بیش از حد نباشد و یا منجر به رفتارهای وسواسی نشود. اگر دائما از ابتلا به سرطان می ترسید و این ترس زندگی شما را محدود کرده است با یک روانشناس صحبت کنید.

با فوبیای سرطان چه کنیم

طبیعی است که ترس از سرطان داشته باشید. از این گذشته ، این یک بیماری جدی و غیرقابل پیش بینی است و معمولاً برای مقابله با آن نیاز به درمان های جدی دارید. تقریبا همه از بیماری و مرگ تا حدی می ترسند. با این حال، وقتی ترس شما تبدیل به رفتارهای غیرمنطقی و وسواس شود ، باعث ایجاد مشکل جدی است .

در این حالت ، این یک هراس و فوبیا است که به اقدامات پیشگیرانه غیر ضروری منجر می شود و حتی ممكن است این اقدامات بی نتیجه باشند. ترس اغراق آمیز از ابتلا به سرطان همچنین منجر به رنج روحی و روانی غیرضروری می شود.

ممکن است شروع به دیدن هر علامتی به عنوان یک نشانه احتمالی سرطان در بدن خود کنید و هر شرایطی ممکن است مانند یک تهدید برای شما باشد. اما این به سلامت جسمی و روحی شما آسیب می رساند.

کارسینوفوبیا: ترس بیش از حد از سرطان

کارسینوفوبیا ترس بیش از حد و غیرمنطقی از سرطان است. کلمه "غیر منطقی" به این معنی نیست که فرد دیوانه است یا دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد. اساساً ، این بدان معنی است که ترس اغراق شده است ، یا بر اساس واقعیت نیست.

به همین ترتیب ، هنگامی که ترس بیش از حد از سرطان وجود داشته باشد و آن را تبدیل به هراس کند ، بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد.مثلا ممکن است از خورشید دوری کنید زیرا می تواند منجر به ملانوما که یک تومور بدخیم پوستی است شود. از طرف دیگر ، شما ممکن است غذاهای خاصی را نخورید زیرا شایعاتی مبنی بر ایجاد سرطان در آن غذاها وجود دارد.

کارسینوفوبیا به طور مداوم شما را مضطرب می کند زیرا خطراتی را نشان می دهد که هیچکدام وجود ندارند. در واقع ، بسیار شبیه به اتفاقاتی است که در مورد بیماری هیپوکندری رخ می دهد. افراد مبتلا به این بیماری فکر می کنند هر علامتی پایان جهان است ، حتی اگر دلیلی برای آن وجود نداشته باشد.

روش اجتناب

یکی از مسیرهایی که افراد مبتلا به کارسینوفوبیا طی می کنند ، مسیر اجتناب است. به عبارت دیگر ، آنها از هر کاری که فکر می کنند ممکن است باعث سرطان شود اجتناب می کنند. به طور کلی ، دو نوع اجتناب وجود دارد:

در نوع اول ، آنها بیش از حد از این بیماری پیشگیری می کنند. همچنین بسیار مراقب رژیم غذایی خود هستند. در حقیقت ، آنها حتی ممکن است فکر کنند که تماس با بیماران سرطانی ممکن است به آنها سرطان را منتقل کند.

نوع دوم، به دلیل ترس از ابتلا به سرطان، به هر قیمتی از مراجعه به پزشک خودداری می کنند . بعضی اوقات احساس می کنند که به این بیماری مبتلا شده اند ، اما می ترسند که به پزشک مراجعه کنند . آنها ترجیح می دهند زندگی را با شک و اضطراب ادامه دهند.

ترس وسواسی از سرطان

نکته شایع دیگر در بین مبتلایان به کارسینوفوبیا ، ترس وسواسی است. در حقیقت ، می توانید بگویید این خلاف اجتناب است. آنها به جای اینکه حواس خود را از موضوع سرطان پرت کنند ، در مورد یادگیری و جمع آوری اطلاعات درباره آن وسواس می گیرند.

همچنین هر زمان که بدن آنها صدمه دیده باشد و یا احساس ناراحتی کنند ، آنها سریعا به پزشک مراجعه می کنند. دلیل این است که آنها می ترسند که هر علامتی در بدن هشدار سرطان باشد. اگر به پزشک مراجعه کنند و پزشک سرطان را تشخیص ندهد تصور می کنند که پزشک اشتباه می کند .

این افراد دائماً می ترسند، و مراجعه به پزشک به جای بهتر شدن آن ها باعث بدتر شدن آن می شود.

شایعات و حقایق در مورد سرطان

باید در نظر داشته باشید که از دقایقی که به دنیا می آیید، شروع به مردن می کنید. دیر یا زود ، همه ما به یک دلیل خواهیم مرد. برخورد با این موضوع برای هر کسی آسان نیست، اما وقتی بپذیریم که این یک واقعیت است آسان تر می شود.

امروزه میزان سرطان در سراسر جهان افزایش یافته است. با این حال ، بسیاری از مردم فکر می کنند که این امر ممکن است درست باشد زیرا پزشکان می توانند سرطان را زودتر از گذشته تشخیص دهند.

هم سرطان و هم سایر بیماری ها تا حدودی قابل پیشگیری هستند. با این حال، جلوگیری از آنها کاملاً غیرممکن است. در بیشتر موارد،علل مختلف و زیادی وجود دارد، و ما نمی توانیم همه آنها را کنترل کنیم. یک سبک زندگی سالم از نظر جسمی و روحی ، برای جلوگیری از بیماری ها به شما کمک زیادی می کند.

اگر فکر می کنید کارسینوفوبی دارید، با یک روانشناس مشورت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد