اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف ارزش افزوده به نفع مشتری طلا است

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به تصویب معافیت اصل طلا از مالیات برارزش افزوده در مجلس این اتفاق را به نفع خریداران طلا دانست و به مشتریان این بازار توصیه کرد از واحدهای مورد اطمینان خریداری کنند.

به گزارش سایت طلا " مسعود یزدانی" حذف اصل طلا از مالیات برارزش افزوده را کار بزرگی در مجلس دانست که پس از 10 سال پیگیری فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر و اتحادیه طلا و جواهر تهران و دیگر شهرهای کشور به ثمر نشست و این معافیت بیشتر متوجه و به نفع خریدار است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که طلافروشان مالیات برارزش افزوده را از مشتری گرفته و به سازمان امورمالیاتی می دادند گفت: در اصل مشتریان طلا و جواهر هزینه مالیات برارزش افزوده را پرداخت می کردند که با مصوبه اخیر مجلس و معافیت اصل طلا منفعت اصلی را خریداران مصنوعات طلا می برند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهشها و مسولین و فعالان صنفی برای اصلاح این قانون خاطرنشان کرد: با بازگشت مشتریان به بازار طلا مسلماً بازار طلا و جواهر هم رونق می گیرد و صنعت طلا و جواهر با رشد و شکوفایی باعث اشتغالزایی، صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد شد.

یزدانی به همه مشتریان طلا و جواهر و سکه توصیه کرد از واحدهای مورد اطمینان خریداری کنند و در این رابطه افزود: حتما خریداران و مشتریان محترم طلا که به نوعی شریک ما در کسب و کار هستند، از واحد هایی که جواز کسب دارند خریداری کرده و به رسته فروش آن واحد توجه کنند؛ به طور مثال برای خرید جواهر به واحدی که پروانه فروش جواهر و برای خرید طلا واحد فروشنده طلا و برای خرید سکه از واحدی که جواز کسب فروش سکه دارند مراجعه نمایند.

وی همچنین به خریدران سکه نیز توصیه کرد فقط به پلمب بودن سکه اکتفا نکرده و حتما از واحد سکه فروشی خرید کنند که علاوه بر دارا بودن جواز کسب سکه از اتحادیه، هلوگرام و پلمب سکه با نام همان مغازه یکسان باشد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران برای چندمین بار از همه خریداران طلا خواست به هیچ وجه به سمت طلای دست دوم نروند.

یزدانی دلیل این توصیه را وجود طلای های سرقتی و جعلی، وجود کارهای بی اصالت و بدل، مشکلات بهداشتی و پوستی در طلاهای دست دوم و بیکاری و رکود صنعت طلا و جواهر عنوان کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد