اونس طلا2337.97
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

نظرسنجی کیتکو نیوز : اختلاف نظر تحلیلگران درباره مسیر کوتاه مدت طلا

پس از یک هفته پر تلاطم برای بازار طلا، قیمت این فلز گرانبها در مبادلات روز جمعه با افزایش و کاهش روبرو شده ولی همچنان در محدوده قیمت روز پنجشنبه است.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز ، تازه ترین نظرسنجی از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران نشان می دهد که اختلاف نظر زیادی درباره روند کوتاه مدت قیمت طلا وجود دارد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران وال استریت که در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کرده اند، درباره مسیر قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.

گروه بزرگتر با یک اختلاف ناچیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد ولی این رقم کمتر از 50 درصد آرا بوده است.

در بین سرمایه گذاران مین استریت نیز هیچ گروهی بیشتر از 50 درصد آرا را کسب نکرده است ولی در مجموع اکثر شرکت کنندگان گفته اند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

قیمت طلا در آغاز هفته ای که گذشت به بالاترین سطح خود در 7 سال اخیر رسید. روند صعودی قیمت طلا از جمعه گذشته پس از ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا در بغداد آغاز شد. قیمت طلا تا اوایل دوشنبه به بیش از 1613 دلار رسید، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق که موجب تشدید تنش ها در خاورمیانه شد.

پس از اظهارات رهبران آمریکا و ایران و کاهش تنش ها، قیمت طلا بیش از 60 دلار در هر اونس کاهش یافت.

در نظرسنجی این هفته 16 تحلیلگر ارشد اقتصادی وال استریت شرکت کردند که 7 نفر معادل 44 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند 5 نفر معادل 31 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود و 4 نفر دیگر معادل 25 درصد گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

در نظرسنجی آنلاین مین استریت نیز 1171 نفر شرکت کردند که 556 نفر معادل 47 درصد اعلام کردند قیمت طلا هفته آینده افزایش خواهد یافت. 365 نفر معادل 31 درصد گفتند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و 250 نفر معادل 21 درصد نیز اعلام کردند قیمت تغییری نخواهد داشت.

کسانی که معتقدند قیمت طلا طی روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد به افت تنش های سیاسی و نظامی بین ایران و آمریکا اشاره کرده اند.

دانیل پاویلونیس تحلیلگر RJO Futures در این باره گفت: تصور می کنم طلا با کاهش قیمت روبرو شود مگر آنکه شرایط بین آمریکا و ایران تشدید شود. البته به قیمت های خیلی پایین باز نخواهیم گشت ولی احتمال دارد قیمت طلا با افت 30 دلاری دیگری روبرو شود.

Colin Cieszynski تحلیلگر ارشد موسسه SIA Wealth Management نیز گفت: به نظر من قیمت طلا با پولبک روبرو می شود. پیش بینی من این است که قیمت طلا طی هفته آینده نزولی خواهد بود. با کاهش تنش بین ایران و آمریکا و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی، قیمت طلا به محدوده 1450 تا 1550 بازخواهد گشت.

John Weyer مدیر موسسه Walsh Trading گفت: بسیاری از سرمایه گذاران بازار طلا به دنبال محافظت از سود خود هستند. با این حال اگر تنش ها بین آمریکا و ایران بار دیگر بالا بگیرد، قیمت طلا مجددا افزایش خواهد یافت.

Mark Leibovit تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت نزولی خواهد بود. ظاهرا روند صعودی که انتظار داشتیم تا اواسط فوریه رخ دهد، زودتر از موعد فعال شده است.

با این حال فیل فلین تحلیلگر Price Futures Group گفت: در حالی که ریسک سیاسی پس از حملات متقابل آمریکا و ایران کاهش یافته ولی به نظر من قیمت طلا طی هفته آینده صعودی خواهد بود.

وی افزود: بانکهای مرکزی جهان همچنان به خرید طلا ادامه می دهند و رشد تقاضای فیزیکی می تواند موجب افزایش قیمت طی هفته آینده شود.

Jim Wyckoff تحلیلگر تکنیکال کیتکو نیز گفت: چارت ها و نمودارها نشان می دهد قیمت طلا هنوز صعودی است.

کوین گرادی رئیس موسسه Phoenix Futures and Options گفت: من کمی نسبت به قیمت طلا در هفته آینده خوش بین هستم. تصور می کنم هنوز تازه ترین تحولات ایران را به درستی نشنیده ایم و این مساله می تواند بر بازار تاثیر بگذارد. به نظر من قیمت طلا در محدوده 1540 تا 1590 دلار خواهد بود.

Charlie Nedoss تحلیلگر موسسه LaSalle Futures Group گفت: به نظر من قیمت طلا هنوز صعودی است چرا که قیمت این فلز گرانبها هنوز بالاتر از سطح میانگین موجی است. قیمت طلا در شرایط کنونی در حال تثبیت است. بر این باورم که تحولات بازار طلا در روزهای نخست سال جدید خیلی سریع اتفاق افتاد و اکنون نیاز به زمان تثبیت قیمتها است.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد