اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا قیمت طلا دوباره نزولی شد؟

تحلیلگران بین المللی بر این باورند که قیمت 1475 دلار به سطح مقاومتی جدیدی برای اونس جهانی طلا تبدیل شده است.

در حالی که ظاهرا همه عوامل بنیادی برای افزایش و جهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی آماده است ولی قیمت این فلز گرانبها طی هفته گذشته نیز با کاهش 0.37 درصدی روبرو شده و به کمتر از 1465 دلار رسیده است.

تحلیلگران بازار معتقدند که قیمت طلا باید در شرایط کنونی سطح مقاومتی 1475 دلاری را با قدرت بشکند تا بتواند برای رسیدن به هدف 1500 دلاری تلاش کند.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری RJO Futures گفت: دلایل کافی برای افزایش قیمت طلا وجود دارد ولی در شرایط کنونی طلا قادر به ادامه روند صعودی نیست. این یک مشکل بزرگ است. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 3 بار نرخ بهره را کاهش داده و بانکهای مرکزی جهان نیز خرید طلا را افزایش داده اند. تنش های سیاسی و اعتراضات در برخی کشورهای جهان تشدید شده است. بنابر این دلایل بنیادی کافی برای افزایش تقاضا و قیمت طلا وجود دارد.

وی افزود: به نظر من قیمت 1475 دلار به مقاومت جدیدی تبدیل شده و اگر نتواند این سطح مقاومتی را بشکند، قیمت طلا تا 1425 دلار کاهش خواهد یافت.

تحلیلگران بر این باورند که اخبار مربوط به مذاکرات تجاری آمریکا و چین می تواند مهمترین تاثیر را بر بازار طلا طی روزهای آینده داشته باشد. اگر مذاکرات تجاری دو کشور پیشرفت چشمگیری نداشته باشد، می توان نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده امیدوار باشیم.

سوکی کوپر تحلیلگر برجسته بانک Standard Chartered نیز گفت: علی رغم ریسک کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت، چشم انداز بازار طلا در بلندمدت امیدوار کننده است. هرگونه کاهش قیمت به کمتر از 1450 دلار بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود.

انتهای پیام /

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد