اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

«روز مجردها» بزرگترین جشنواره خرید دنیا

شرکت چینی علی‌بابا تنها طی یک دهه توانست جشن «روز مجردها» در چین را به بزرگترین جشنواره خرید دنیا تبدیل کند.

مراسم امسال، امروز دوشنبه 11 نوامبر یا 11/11، برگزار می‌شود و «تیلور سوئیفت» خواننده آمریکایی و بزرگ‌ترین ستاره دنیا در آن کنسرت اجرا می‌کند .

این مراسم، اولین «روز مجردها»ی علی‌بابا پس از کناره‌گیری «جک ما» بنیانگذار این شرکت در ماه سپتامبر است. مدیریت جشنواره «روز مجردها» اکنون به عهده «جیانگ فَن» مدیر فروشگاه اینترنتی «تائوبائو» از زیرمجموعه‌های علی‌باباست.

چرا این مراسم «روز مجردها» نام دارد؟

اگر تاریخ 11 نوامبر را به عدد بنویسیم، می‌شود 11/11. این عبارت شبیه به شاخه‌های خالی از برگ است که در فرهنگ چینی نماد مجردها هستند. دانشجویان چینی در دهه 1990 روز 11/11 را به عنوان روز مجردها جشن می‌گرفتند، چراکه در فرهنگ چینی، جوانان به شدت تحت فشار والدین هستند تا زود ازدواج کنند.

چرا «روز مجردها» روی «خرید» تمرکز دارد؟

«جک ما» از زمان تأسیس علی‌بابا در فکر ایجاد یک جشنواره خرید یک‌روزه در چین بود، مانند «جمعه سیاه» در آمریکا. او سال 2009 «روز مجردها» را برای این کار انتخاب کرد که اگرچه در ابتدا روی مجردها تمرکز داشت، اما خیلی زود همه مردم به آن دعوت شدند.

آیا فقط علی‌بابا در «روز مجردها» شرکت می‌کند؟

خیر. شرکتهای فروش اینترنتی متعددی از جمله JD.com و Pinduoduo در این مراسم حضور دارند. آمازون که در چین نفوذ زیادی ندارد، سال 2015 مراسم مشابهی با نام Prime Day را در آمریکا راه‌اندازی کرد.

آیا فقط چینی‌ها به خرید «روز مجردها» می‌روند؟

خیر. علی‌بابا می‌کوشد با دعوت از برندهای خارجی و تبلیغ فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی خودش مانند Alibaba ،AliExpress و Lazada «روز مجردها» را به یک مراسم جهانی تبدیل کند. انتظار می‌رود در مراسم امسال 500 میلیون نفر از سراسر جهان شرکت کنند، حدود 100 میلیون نفر بیش‌تر از سال گذشته.

مراسم «روز مجردها» چقدر بزرگ است؟

این مراسم هر سال بزرگتر می‌شود. مثلاً فروش سال گذشته 27 درصد نسبت به سال 2017 افزایش داشت و به رقم حیرت‌انگیز 30/7 میلیارد دلار رسید. فروش آنلاین این مراسم تنها طی 24 ساعت، بیش از تمام جشنواره فروش پنج‌روزه در آمریکا از روز عید شکرگزاری (چهارمین پنج‌شنبه ماه نوامبر) تا «دوشنبه سایبری» است. عمده این خریدها سال گذشته از طریق تائوبائو (Taobao) و تی‌مال (Tmall) انجام شدند که دو وب‌سایت اصلی فروش آنلاین علی‌بابا هستند.

تفاوت مراسم امسال با سال‌های قبل چیست؟

طبق برخی تحقیقات، چینی‌ها ممکن است در نتیجه جنگ تجاری، برخی برندهای آمریکایی را بایکوت کنند. چه‌بسا کُند شدن رشد اقتصادی چین هم روی آمار فروش تأثیر بگذارد. از طرف دیگر، علی‌بابا با دعوت از تیلور سوئیفت، .G.E.M (خواننده پاپ چینی) و سلبریتی‌های دیگر، سعی در تبلیغ مراسم خود دارد و با همکاری مال‌ها، فروشگاه‌ها و سرویس‌های تحویل غذا تلاش کرده تا مشتریان را به خرید حضوری هم تشویق کند.

انتهای پیام /

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد