اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تشدید خطر رکود اقتصادی آمریکا / سقوط سود اوراق قرضه

پس از این که داده‌ها نشان داد بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار افت کرده و رشد اشتغال در حال کندتر شدن است، نرخ سود اوراق خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه شب و صبح پنج‌شنبه، مجددا افت کرد.داوجونز نیز بیش از ۴۵۰ واحد سقوط کرد

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری مهر، روز پنج‌شنبه، با نگرانی‌های تازه در مورد احتمال رکود اقتصادی آمریکا و تنش‌های جدید تجاری با اعلام وضع تعرفه بر واردات اتحادیه اروپا، سهام آسیایی افت کردند.

نگرانی‌های تجاری دوباره بر دوش سرمایه‌گذاران سنگینی می‌کند. آمریکا اعلام کرده است که از ۱۸ اکتبر بر برخی از واردات خود از اتحادیه اروپا تعرفه خواهد بست.

هچنین بازارهای جهان در چند جلسه معاملاتی اخیر به علت نگرانی از ضعیف‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، متزلزل شده‌اند و سود اوراق قرضه خزانه‌داری دوباره به شدت پایین آمده و نگرانی در مورد رکود اقتصادی قریب‌الوقوع آمریکا تشدید شده است.

گستره‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۶۲ درصد افت کرد.

بازارهای چین و کره‌جنوبی امروز به علت تعطیلات رسمی بسته بودند. شاخص سی‌ان‌بی‌سی آسیا۱۰۰ هم ۰.۷۵ درصد پایین آمد.

نیکی ژاپن با سقوط سنگین ۲.۰۱ درصدی روبروشد، در حالی که هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۱ درصد رشد کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا هم ۲.۲۱ درصد سقوط کرد.

در بازار ارز، دلار اندکی از افت خود در برابر ین ژاپن را جبران کرد و به نرخ برابری ۱۰۷.۲۲ واحد بازگشت.

از طرفی ، با وحشت سرمایه‌گذاران از رکود اقتصادی قریب‌الوقوع آمریکا، شاخص‌های وال‌استریت به شدت سقوط کردند تا شروع ۳ ماهه سوم برای سهام آمریکا همچنان ضعیف باقی بماند.

میانگین صنعتی داوجونز ۴۹۴ واحد یا ۱.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۶۰۷۸.۶۸ واحد رسید. داوجونز از میانگین ۱۰۰ روزه و ۵۰ روزه نوسان خود پایین‌تر آمد. اس‌اندپی۵۰۰ با از دست دادن ۱.۸ درصد از ارزش خود در ۲۸۸۷.۶۱ واحد بسته شد. این شاخص هم از میانگین نوسان ۱۰۰ روزه خود پایین‌تر آمد. تمام ۱۱ زیرشاخص اس‌اندپی سقوط کردند و سقوط ۱۰ زیرشاخص بیشتر از ۱.۲ درصد بود. کامپوزیت نزدک با سقوط سنگین ۱.۶ درصدی به ۷۷۸۵.۲۵ واحد رسید.

یوسف عباسی، مدیر سهام سازمانی در اینتل اف‌سی‌استون، می‌گوید: این همه وقت که ما برای به دست آوردن توافق تجاری، در شرایطی مبهم، از دست دادیم حالا تاثیر منفی خود بر رشد اقتصادی را نشان می‌دهد. حالا فکر همه این است که چقدر بیشتر باید منتظر بمانیم. واقعیت این است که بخش تولیدات از سرمایه‌گذاری دست کشیده‌اند و منتظر هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد