اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حضور پررنگ ایتالیایی‌ها در نمایشگاه بین المللی طلای اصفهان

سیزدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی و ماشین‌آلات وابسته اصفهان دیروز با حضور سفیر ایتالیا در ایران و مقامات استانی بازگشایی شد.

سیزدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی و ماشین‌آلات وابسته اصفهان امروز با حضور سفیر ایتالیا در ایران و مقامات استانی بازگشایی شد.

علی یارمحمدیان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: امروز یکی از کیفی‌ترین نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار می‌شود این نمایشگاه نه تنها ملی بلکه بین‌المللی است و از استان‌های مختلف در آن حضور دارند. نمایندگانی از شهرهای تبریز، اردبیل، مشهد، اهواز، یزد، تهران، قم و شیراز به این نمایشگاه آمده و محصولات خود را معرفی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین هفت غرفه در اختیار مشارکت‌کنندگان خارجی قرار گرفته و شرکت‌هایی از ایتالیا و ترکیه محصولات و دانش خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در راستای فعالیت ذاتی تلاش کرده نقش خود را در پیشبرد اهداف فعالان اقتصادی به خوبی ایفا کند و با پیگیری‌های صورت گرفته این شرکت، سازمان صمت، اتاق بازرگانی، اتحادیه طلا و سازمان مالیاتی، مشارکت‌کنندگان از پرداخت مالیات محصولات فروش رفته خود در این نمایشگاه معاف هستند.

یارمحمدیان در ادامه افزود: استان اصفهان ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک قطب نمایشگاهی در حوزه طلا و جواهر را دارد و هم اکنون 60 درصد ماشین‌آلات صنعت طلا در اصفهان تولید می‌شود و مقام اصفهان در سطح تولیدات نیز بسیار بالا است.

تلاش برای احداث شهرک طلا در اصفهان

هوشنگ شیشه بران نیز در این مراسم اعلام داشت: هدف این نمایشگاه نهادینه کردن اندیشه توسعه بازار و استعدادیابی و توانمندسازی طلایی‌ترین صنعت ایران است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان یادآور شد: می‌توانیم با اتکا به دانش داخلی و بهره‌گیری از فناوری روز، پایه اقتصاد مقاومتی را در صنعت طلا قوت بخشیم و این صنعت را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت شهرک طلا یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که باید برای اعتلای صنعت طلای استان اصفهان برداشت و اتحادیه طلا و جواهر نیز در این راستا، پر تلاش عمل کرده است.

شیشه بران ادامه داد: با احداث شهرک طلا می‌توان هم‌افزایی لازم را در صنعت طلای استان اصفهان ایجاد کرد و این صنعت را به سمت جهانی‌شدن با شرط حفظ هویت بومی و فرهنگی آن متمایل ساخت.

وی اعلام داشت: صنعت طلا می‌تواند جاذب گردشگر و سرمایه‌گذار باشد و باید توجه کنیم که رویکرد اتحادیه طلا و جواهر در عقد قرادادهای بین‌المللی، تقویت تولید داخلی بوده و تلاش داریم بار دیگر صادرات طلا و جواهر استان اصفهان را به 750 میلیون دلار سال 91 باز گردانیم و در این دو سال، گام‌های روشنی در این زمینه برداشته شده است.

شیشه بران در پایان با اشاره به تولید طلای سبز در استان اصفهان خاطرنشان کرد: این طلا به استحکام طلای 18 عیار و به کیفیت طلای 24 عیار است و تولید آن حاصل سال‌های تجربه طلاسازان بومی است.

ظرفیت بالای همکاری ایران و ایتالیا در صنعت طلا و جواهر

جوزپه پرونه نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور شرکت‌های ایتالیایی در نمایشگاه طلای اصفهان اعلام داشت: قدردانی می‌کنم از شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی که تجهیزات خوبی را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

سفیر ایتالیا در ایران یادآور شد: این محصولات و تجهیزات، نتیجه دهه‌ها زحمات صنعتگران ایتالیایی است و در بین شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، برخی برای بار اول است که به ایران آمده‌اند و آماده هستند که همکاری خود با فعالان اقتصادی ایران را افزایش دهند که البته همه می‌دانیم که در این مسیر چالش‌هایی نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: مایه مباهات ما خواهد بود که شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی به تبادل دانش و تخصص بپردازند و ما از این همکاری استقبال می‌کنیم و به همین دلیل اینجا حاضرشده‌ایم و امروز ملاقاتی هم با افراد مهم اقتصادی اصفهان داشته‌ایم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد