اونس طلا2341.76
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

نمایشگاه نماد تحقق تعامل ها و تصمیم هاست

تلاش برای آزادسازی دغدغه خانواده صنعت طلا از پیچ و خم های مالیات بر ارزش افزوده اصل کار است/ اختراع و ابداع ارزشمند تولید طلای سبز در اصفهان

هوشنگ شیشه بران در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها،طلا ،سنگهای قیمتی ،ساعت و ماشین آلات وابسته بیان کرد که این نمایشگاه با حضور ۱۱۴ شرکت داخلی، ۷ شرکت ایتالیایی و نمایندگانی از کشور ترکیه برگزار شده است که هدف این برگزاری نهادينه کردن انديشه توسعه بازار و بدنبال آن استعداديابي، توانمندسازي وشبکه سازي در قالب ارتقای طلایی ترین صنعت ایران زمین است.
رویکردی که در 12 دوره قبلی و خصوصا در دوره جاری مورد توجه برنامه ریزان این آوردگاه تخصصی و علت اصلی عامل وجه تمایز این رویداد با همه نمایشگاه های مشابه در ایران زمین می باشد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت این رویداد تخصصی یک نمایشگاه تجاری صرف نیست.در میزهای تعامل و گفتگوی این نمایشگاه ، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش ایرانی با بهره از دانش جهانی هویداست
در لایه لایه تفکر شرکت کنندگانش فکر دانش محور و دانش تعهد گرا به سمت اهداف متعالی جاری است
اینجا نماد تحقق تعامل ها و تصمیم هاست.تحقق همه آنچه به صورت قول و اراده گفته و شنیده می شود تا این صنعت روزهای طلایی تری را تجربه کند.
شیشه بران گفت یکی از دستاوردهای امسال نمایشگاه که پیش از چیده شدن روبان افتتاحش محقق گردید همدلی و همگامی با بخش خصوصی است .اتفاقی که اگر آنرا گام اول افق آینده بدانیم قطعا به گامهای بلند و موثر بعدی که همانا ساخت پردیسه باشکوه شهرک طلا در اصفهان خواهد بود خواهد رسید.


وی عنوان کرد برای تحقق اهداف این رویداد تخصصی و باشکوه باید بدانیم جهانی شدن صنعت طلا و جواهر با ملحوظ نمودن استانداردهایِ هویتِ بومی، رویکردی است که می تواند سپهر روابط مبتنی بر مبادلات اقتصادی را در فراسوی مرزهای جغرافیایی شکل دهد. این گام با احداث شهرک بزرگ طلا و جواهر اصفهان به تحقق اهدافش بسیار نزدیک خواهد بود.
شهرک طلا و جواهر اصفهان در کنار کارکردهای اقتصادی و بازرگانی بر پایه بوم گردشگر پذیری اصفهان طراحی شده تا با احداثش زمینه ارتقای زیرساخت های توریست اقتصادی بر پایه طلا و جواهر را نیز محقق کند و گامهای طلایی برای تثبیت این صنعت با استعانت از ظرفیت های دانش بنیان و سرمایه گذاری مردم دغدغه مند ایران زمین و نصف جهان بردارد.
از سوی دیگر به دنبال فقره فوق الذکر باید توجه داشته باشیم که حرکت اتحادیه طلا و جواهر اصفهان به سمت سوق دادن صنعت طلا و جواهر نصف جهان در مسیر تعاملات تجاری و انعقاد قراردادهای همکاری و توسعه ای بین المللی مانع و رادع بومی بودن نیست بلکه این امکانی است تا ما بتوانیم ظرفیت های بومی خود در این صنعت دیرینه اما نوین را تبدیل به امر جهانی کنیم.
در این مسیر بازگشت به تجربه صادرات 750 میلیون دلاری طلا در اصفهان که در سال 90-91 محقق شد امر سخت و غیرممکنی نیست فقط لازمه اش تعاملی است که امروز قدم اولش با همنشینی تخصصی همه موثران توسعه صنعت طلا برداشته شده است.


از این جهت این افق را روشن می بینیم که در دو سال اخیر هم گام های روشنی در اصفهان برداشته شده است:


1. امروز اتحادیه طلا و جواهر کارش فقط صدور مجوز فعالیت صنف نیست هر چند این اقدام مهمترین بخش از فعالیت ها ما برای سامان بخشی به فعالیت حرفه ای در این حوزه است اما رویکرد تسهیل گری برای ورود صنف به قراردادهای خارجی با پایه ریزی تعاملات جهانی این روزها شتاب موثری گرفته است.
2. در همه این سال ها از امر اصیل آموزش غافل نبوده ایم. هرچند اراده اتحادیه بر توسعه آموزش پایه ریزی شده است اما باید اذعان کنم دانش پذیری و دانش باوری رکن رکین فعالیت این روزهای همکاران من در تمامی مراکز مبادله طلا و جواهر استان است. این دانش روز با همکاری با وزارت علوم برای علمی شدن این صنعت روزهای طلایی را برای این صنعت تصویر کرده است .
تا بدانجا که اختراعات و ابداعات ارزشمندی برای تولید طلای سبز در اصفهان اتفاق افتاد.از طلای سبز گفتم باید حق را به جا آورد و پیوند مبارک علم روز با طلا را که منجر به تولید طلای سبز گردیده را به بانگ بلند اعلام کنم
تولیدی که باعث شده تا طلایی به نرمی عیار 24 و سختی 18 بدون هرگونه فرایند تولید شود اتفاقی که با سالها ممارست و به کارگیری تجربه محقق شده و به خلق طلایی با عیار و نرمش پذیری خاص منجر شده به نرمی عیار 24 و به سختی عیار 18 با خلوصی کامل که در آینده نزدیک از ارزش این اتفاق بیشتر خواهید شنید.
3. شگفتی ساز شدن در صنعتی که مدعی جهانی زیادی دارد لذت بخش است کما اینکه تولید محصول بدون ریخته گیری و درز اتصال هم در همین ردیف قرار میگیرد و نگاه کارشناسان را معطوف به این آفرینش های هنری مینماید و نصف جهان همچنان پرچمدار تولیدهای هنری میباشد.
4. دیگر نکته و شاید بهتر است بگویم سوال بزرگ اینکه طبق برآوردهای انجام‌شده در سال‌های اخیر تجارت بین‌المللی و حجم گردش مالی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار ترنور مالی در جهان دارد.سهم ما از این بازار درخشان چقدر است؟
در این مسیر قدم هایی برداشته شده است که مهمترین و با ارزش ترین اقدام که مورد حمایت استاندار محترم اصفهان و معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان واقع شده تشکیل کنسرسیوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با عضویت ۸ تشکل و فعال بخش خصوصی می باشد که اینجانب مسولیت این خطیر را به عهده دارم.
بدیهی است عرصه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فرصت تازه‌ای را برای پیشبرد اهداف اقتصادی در صنعت طلا و حتی صنایع‌دستی کشور در اختیار صنعتگران فعال این بخش قرار می‌دهد.این کنسرسیوم‌ تاثیر مضاعفی بر شناسایی بازارهای هدف، سلیقه مشتری در بازار کشورهای مختلف و نیاز این بازارها خواهد داشت.

نایب رییس اتاق اصناف اصفهان خطاب به استاندار محترم،مدیران محترم اداره کل صنعت ،معدن و تجارت،روسای اتحادیه های سراسر کشور و ارگانهای مرتبط با این صنعت خاطر نشان ساخت فراموش نکنیم که حرکت شتابنده در مسیر توسعه در مسیر ارتقا در مسیر خودباوری در مسیر بهره وری و در مسیر ارزآوری مبتنی بر صادرات غیر نفتی الزامات و ابزارهایی می خواهد که بخش عمده ای از آن در ید اختیار بزرگانی است که امروز در جلسه شرف حضور دارند
اگر کار ماندگار و موثر می خواهیم اسباب حرکت شتابنده و بدون توقف هم فراهم باشد باید مسیر را مسطح کنیم تا ما بتوانیم در فرآیند مواجهه با دیگران ، ظرفیت های خود را جهانی کنیم. باید تعارفات را کنار گذاشت و با درک درست از بن مایه های هویتی و شناخت بنیان های کارکردی در منظومه تعاملی جهان امروز، فعالانه حضور یابیم.

اما اقتضائات این حضور چیست؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت متاسفانه مشاهده می شود برخی با این تفکر که صنف طلا صنفی پولدار و ثروتمند است و فاقد مشکل نگاه مثبتی به آن ندارند و باوجود برگزاری جلسات متعدد با متولیان امر همچنان مشکلات وجود دارد .
از سوی دیگر تلاش برای آزادسازی دغدغه خانواده صنعت طلا از پیچ و خم های مالیات بر ارزش افزوده اصل کار است
این موضوع بدون اغراق در طی چند سال اخیر صدها بار از طرف اتحادیه پیگیری شده است راهروهای بهارستان و وزارت صمت و استانداری اصفهان و دهها نقطه دیگر که محل مذاکره و پیگیری بوده شهادت می دهد که این موضوع با چه سطح از دغدغه پیگیری شده است البته که حمایت های بسیار خوبی شده است ولی صنعت طلا صنعتی حساس و آسیب پذیر است با کوچترین تنش یا شوک اقتصادی دچار آسیب می شود.کما اینکه اگر مسیر هموار شود جهش رشد این صنعت فراتر از تصور خواهد بود. باید به این صنعت ایمان داشت.صنعت طلا و جواهر می تواند و باید ارزش آفرینی کند.
باری، بی گمان روش برآمده از حمایت از بخش خصوصی و باز کردن راه برای ورود نیروی بادانش و جوان داخلی به عرصه تولید طلا و پیوند علم روز دنیا با هنر سرپنجه هنرمند آفرینشگران داخلی طریقی روشن و رهنماست تا بتوانیم به یاری خداوند در مسیر تحقق اقتصاد بدون وابستگی به نفت که دغدغه ارزشمند مقام معظم رهبری و همه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد حرکت کنیم. این نمایشگاه و این آیین باشکوه می تواند اصفهان را در جایگاه پایتخت طلای ایران زمین تثبیت و گام مسئولان برای حمایت از صنعت دیرپا را ثابت قدم تر از قبل نماید ؛ واین آماج میسر نگردد مگر به اجماع و همت همه نیک اندیشان این قوم.
وی در پایان از کلیه ی عوامل و دست اندرکارانی که در برپایی این رویداد یاری وهمیاری نمودند، همچنین از اصحاب رسانه و سایت طلا (شرکت زرین) تقدیر ویژه کرد

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد