اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مخالفت اسپانیا و ژاپن با شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز

منابع نزدیک به دولت‌های ژاپن و اسپانیا اعلام کرده‌اند که این دو کشور تصمیمی برای شرکت در اتئلاف ضدایرانی آمریکا در تنگه هرمز ندارند.

برخی منابع به اطلاع روزنامه ال کانفیدنشیال رسانده‌اند که مادرید درخواست رسمی آمریکا در خصوص شرکت در ائتلاف دریایی‌ ایالات متحده در تنگه هرمز را دریافت کرده اما در حال حاضر تمایلی برای پیوستن به این ائتلاف ندارد. این منبع همچنین اعلام کرد که به غیر از اسپانیا، آلمان نیز در این ائتلاف شرکت نخواهد کرد، اما فرانسه همچنان به بررسی این مسئله ادامه خواهد داد.

همچنین چندین منبع آگاه نزدیک به دولت ژاپن به روزنامه مینچی شیمبون اطلاع داده‌اند که توکیو ارسال کشتی‌های دفاعی ژاپنی به تنگه هرمز به منظور شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا را به بعد موکول کرده‌ است.

یک منبع در این خصوص گفت: نباید اجازه بدهیم که مسیر انتقال نفت خام به ژاپن قطع شود اما ارسال کشتی‌های دفاعی ما به تنگه هرمز نه تنها باعث کاهش تنش‌ها نمی‌شود بلکه به احتمال زیاد تنش‌ها را تشدید خواهد کرد.

یک منبع آگاه دیگر گفت: اولویت ژاپن در این است که برای حفظ امنیت در تنگه هرمز، از روابط نزدیک خود با ایران استفاده کند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح "محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس" یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

در این میان، انگلیس نیز اعلام کرده است که با کمک سایر کشورهای اروپایی قصد دارد در تنگه هرمز یک نیروی دریایی ایجاد کند تا از کشتی‌های تجاری هنگام عبور از این آبراه حیاتی محافظت کند.

این در حالی است که این کشور خود نزدیک به یک ماه پیش در اقدامی غیرقانونی یک ابر نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده است، توقیف کرد و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد