اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لاوروف: ایران هنوز در چارچوب محدودیتهای مفاد برجام باقی مانده است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ایران هنوز در چارچوب محدودیت‌های اورانیوم و آب سنگین که در برجام قید شده باقی مانده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که بسیار ضروری است که مسکو و واشنگتن یک بیانیه مشترک در عالی‌ترین سطح در زمینه غیرقابل پذیرش بودن هرگونه جنگ هسته‌ای منتشر کنند.

وی با اشاره به این مساله افزود: مسکو از آمریکا دعوت میکند ناروایی و غیرقابل پذیرش بودن جنگ اتمی را طی یک بیانیه مشترک میان دو کشور اعلام کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه به ابتکار عمل آمریکا در ارتباط با گفت‌وگوهای ثبات استراتژیک توجه نشان داده است و اکنون منتظر اتخاذ گامهای محکم در این زمینه است.

لاوروف درباره مساله اوکراین نیز با بیان اینکه فرانسه و آلمان باید نتیجه مذاکرات خود را با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری جدید اوکراین اعلام کنند، تاکید کرد که مسکو آماده است در چارچوب مذاکرات «نورماندی» یا هر چارچوب دیگری در این زمینه دیدار کند.

چارچوب نورماندی، مذاکرات صلح اوکراین با مشارکت کشورهای آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه است که تا کنون به نتیجه مشخصی نیز دست نیافته است.

وزیر خارجه روسیه در زمینه برجام نیز گفت: ایران هنوز در چارچوب محدودیتهای اورانیوم و آب سنگین قید شده در برجام باقی مانده است.

وی تاکید کرد، مسکو معتقد است که خروجی «پیمان عدم تعرض» میان ایران و کشورهای عربی منطقه مفید خواهد بود.

پیمان عدم تعرض پیشنهاد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به کشورهای عربی است که در سفر اخیر وی به بغداد مطرح و اعلام شد.

روسیه پیش از این نیز از این طرح استقبال کرده بود.

لاوروف در این زمینه گفته بود، «موافقت با عدم حمله به یکدیگر، احتمالا اولین گام در جهت کاهش تنش باشد و ما این نوع از توافقات را اقدامی صحیح می‌دانیم.»

انتهای پیام/ص

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد