اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیشترین کاهش هفتگی طلا در یک ماه گذشته رقم خورد

قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از 9 دلار کاهش یافت و اونس جهانی بیشترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته را ثبت کرد.

با تقویت ارزش دلار به پشتوانه آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی به کمترین میزان در دو هفته گذشته افت کرد و این فلز گران‌بها بیشترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته را ثبت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 9 دلار و 19 سنت کاهش 1277.53 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها در ساعات اولیه معاملات به 1274.51 دلار، کمترین رقم از 3 می رسیده بود. طلا طی هفته گذشته 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش هفتگی از 19 آوریل به شمار می رود.

جف کلیرمان، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «دلار به علت گزارش‌های به نسبت قوی از اقتصاد آمریکا و اندکی کم شدن از تنش‌های ژئوپلتیکی تقویت شد و تمام اینها فشار کاهشی بر قیمت طلا ایجاد کرده است.»

شاخص دلار افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم در دو هفته گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی قرار گرفت که این افزایش، قیمت طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد.

آمارها روز جمعه نشان داد در میانه رشد اعتماد به چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، شاخص احساس مصرفی این کشور در اوایل ماه می به بالاترین رقم در 15 سال گذشته رسید.

به گفته تحلیلگران، این افت قیمت‌ها برای طلا در دو جلسه گذشته، تصویر فنی طلا را کاهش داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد