اونس طلا2344.39
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

ژاپن آخرین محموله نفت ایران پیش از پایان یافتن معافیت‌ها را بارگیری کرد

پلاتس نوشت نفتکش کیسوگاوا ، آخرین محموله نفت ایران به مقصد ژاپن پیش از منقضی شدن معافیت 6 ماهه آمریکا را بارگیری کرد.

نفتکش بسیار غول‌پیکر(VLCC) کیسوگاوا، نفت ایران را در جزیره خارک بارگیری کرد و به نظر می‌رسد این محموله، آخرین محموله نفت ایران به مقصد ژاپن پیش از منقضی شدن معافیت 6 ماهه آمریکاست.

بازگشت دوباره این نفتکش برای بارگیری نفت بیشتر از ایران به این بستگی دارد که توکیو بتواند برای تمدید معافیت از سوی واشنگتن مذاکره کند.

بر اساس گزارش منتشره در چهارشنبه گذشته، نگرانی‌هایی وجود دارد که با به صفر رساندن صادرات نفت ایران، وضعیتی از نظر عرضه در جهان ایجاد می‌شود که قیمت نفت را به سطحی افزایش خواهد داد که برای مقامات آمریکا قابل قبول نیست؛ از اینرو دونالد ترامپ احتمالا با تمدید مجدد معافیت بیشتر 8 کشور دریافت‌کننده این معافیت‌ها موافقت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش‌ها، در عوض تعهد برای کاهش واردات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز، معافیت‌ها تمدید خواهد شد یعنی صادرات کنونی نفت ایران روزانه حدود 250 هزار بشکه کاهش یابد.

یکی از منابع آگاه گفت: «به صفر رساندن (صادرات نفت ایران) دشوار است... رسیدن قیمت نفت برنت به 65 دلار در هر بشکه، نهایت منطقه امن قیمت نفت خام برای ترامپ است.»

مشخص نیست که آیا دولت ترامپ بتواند چین، هند و ترکیه را متقاعد کند (هر سه کشوری که به شدت به نفت ایران وابسته هستند و از تحریم‌های ایران به شدت انتقاد کرده‌اند.) که واردات نفت از ایران را کاهش دهند.

به گفته یک منبع آگاه دیگر، «هند، چین و ترکیه، 3 مورد بسیار سرسخت، به مذاکره با دولت آمریکا ادامه خواهند داد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با 8 کشور گفت: «هر کدام از این کشور به میزان چشمگیری خرید نفت از ایران را در 6 ماه گذشته کاهش دادند و دو کشور از این 8 کشور (ایتالیا و یونان) به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف کرده‌اند و تا زمانی‌که تحریم‌ها پابرجاست خرید نفت از ایران را ازسر نمی‌گیرند.»

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد