اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت قیمت جهانی نفت برای نخستین بار از 2015

سایت طلا : قیمت نفت در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شده ولی در حالی سال 2018 را به پایان می برد که برای نخستین بار از سال 2015 با کاهش همراه شده است.

به گزارش رویترز ، انتشار اخبار مربوط به پیشرفت مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین موجب شد تا قیمت نفت در آغاز مبادلات دوشنبه با افزایش نسبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 17 سنت افزایش به بیش از 53.38 دلار رسیده است. قیمت نفت برنت در سال 2018 با افت 20 درصدی روبرو شده است.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 19 سنت افزایش به 45.52 دلار رسیده است. قیمت نفت آمریکا نیز در سال 2018 میلادی بیش از 25 درصد کاهش داشته است.

آمارهای رویترز نشان می دهد که واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران طی ماه دسامبر مجددا افزایش یافته است. این رقم در ماه نوامبر با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی نفت در ماه های آینده تحت تاثیر اوضاع اقتصادی جهان، تحریم های آمریکا علیه ایران و وضعیت ذخایر بین المللی انرژی قرار خواهد داشت.

سازمان اوپک و سایر کشورهای تولید کننده نفت غیر عضو این سازمان از جمله روسیه به توافق رسیده اند تا سطح تولید را از ابتدای ژانویه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد