اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد + عکس

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ــ سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

ناوشکن جمهوری اسلامی ایرانی ــ سهند با حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمع دیگری از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

این ناوشکن بعد از ناوشکن‌های جماران و دماوند، سومین محصول از مجموعه پروژه‌های موج است.

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش چند روز قبل پیرامون توانایی‌های ذکر نشده ناوشکن سهند گفت: «نکته بسیار مهم در ساخت ناوشکن سهند این است که دشمن از ویژگی‌هایی که در مشخصات و مختصات این شناور هست هیچ گونه اطلاعی ندارد و تسلیحات و تجهیزات و قابلیت‌های این ناوشکن به نوعی قابل تحلیل برای دشمن نیست».

علی‌رغم اینکه اطلاعات اندکی در خصوص ویژگی‌های ناوشکن سهند رسانه‌ای شده، اما در این گزارش سعی شده برخی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این ناوشکن که تا امروز توسط نیروی دریایی ارتش منتشر شده و همچنین برخی تفاوت‌های آن با ناوشکن جماران، بیان شود.

ناوشکن «سهند» که از آن به عنوان پیشرفته‌ترین جنگی غرب آسیا یاد می‌شود، در کلاس ناوشکن‌های «موج» ساخته شده و نسل سوم ناوشکن جماران محسوب می‌شود.

با وجود اینکه اقدامات مربوط به طراحی و ساخت نهایی ناوشکن سهند در مدت ۶ سال یعنی مدتی کمتر از زمان طراحی و ساخت ناوشکن جماران انجام شد، اما قابلیت‌های فیزیکی و عملیاتی سهند به مراتب بیشتر از جماران گزارش شده است.

تفاوت سازه اصلی و روسازه سهند با سازه و روسازه جماران، نشان‌دهنده جسارت و ابتکار متخصصان نیروی دریایی کشورمان است.

قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود ۲ برابر ناوشکن جماران است. این تفاوت را می‌توان در مقایسه پارامتر‌هایی همچون «به روز رسانی پرتاب‌گر‌های اژدر»، «بکارگیری انواع توپ‌های ضدهوایی و ضدسطحی»، «استقرار سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا و همچنین سامانه‌های الکترونیکی» دریافت.

همچنین طراحی و تعبیه ۴ موتور پرقدرت در عقب و جلوی ناوشکن سهند، باعث شده که این ناوشکن در انجام انواع ماموریت‌های رزمی، از ناوشکن جماران پیشی بگیرد.

طول ناوشکن سهند بین ۹۵ تا ۹۸ متر و بیشترین میزان عرض بدنه آن نزدیک به ۱۲ متر است. ضمن اینکه سنگینی «سهند» نزدیک ۲ هزار تُن خواهد بود. سازه بسیار قوی و همچنین عرشه پروازی بزرگ سهند، این ناوشکن را قادر کرده که ۱۵۰ روز به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس‌های دوردست و پرتلاطم دریانوردی کند. علاوه بر این، ناوشکن سهند قادر به طی مسافت ۱۵ هزار کیلومتر در مدت ۲۰ روز است.

تفاوت دیگر سهند و جماران در بُرد شلیک آنهاست. سهند با توانایی رادارگریزی بالایی که از آن بهره می‌برد، می‌تواند دشمن را تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار بدهد و علاوه بر برقراری شعاع امنیتی بالاتر نسبت به جماران، رعب و وحشت بیشتری را در دل دشمنان ایجاد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد