اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از وضعیت تقاضای انرژی تا سال 2030

سایت طلا : آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که گاز طبیعی تا سال 2030 میلادی با پیشی گرفتن بر زغال سنگ به دومین منبع بزرگ انرژی جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی افزود: تلاش های صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا و افزایش مصرف جهانی گاز مایع طبیعی ال ان جی موجب خواهد شد تا گاز طبیعی تا سال 2030 میلادی با پشت سر گذاشتن زغال سنگ به دومین منبع بزرگ انرژی جهان پس از نفت تبدیل شود.

این آژانس در گزارش چشم انداز انرژی جهان 2018 پیش بینی کرد: تقاضای انرژی طی سال های 2017 تا 2040 میلادی بیش از 25 درصد رشد خواهد داشت. اگر پیشرفت های چشمگیری در زمینه بهره وری مصرف انرژی صورت نگیرد، رشد تقاضای جهانی انرژی در این مدت دو برابر این رقم خواهد بود.

تقاضای گاز در جهان تا سال 2040 میلادی با 1.6 درصد رشد در سال روبرو خواهد شد و 45 درصد بیشتر از سال 2018 خواهد بود.

چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت و زغال سنگ جهان، به زودی به بزرگترین وارد کننده گاز جهان تبدیل خواهد شد و تا سال 2040 میلادی واردات خالص گاز چین هم سطح اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس آمارهای گمرک چین، این کشور هم اکنون با پشت سر گذاشتن ژاپن به بزرگترین وارد کننده گاز جهان تبدیل شده است. با این حال چین هنوز سومین مصرف کننده بزرگ گاز جهان پس از آمریکا و روسیه است و مجبور است 40 درصد گاز مورد نیاز خود را وارد کند.

این گزارش افزود: کشورهای آسیایی نوظهور نیمی از رشد تقاضای گاز جهان را در اختیار خواهند داشت و سهم این کشورها در واردات ال ان جی تا 2040 میلادی به 60 درصد خواهد رسید.

آمریکا نیز تا سال 2025 میلادی بیش از 40 درصد رشد تولید جهانی گاز را در دست خواهد داشت.

تقاضای برق جهان نیز هر سال 2.1 درصد افزایش خواهد یافت. بیشترین رشد در کشورهای نوظهور خواهد بود.

سهم زغال سنگ در مصرف انرژی جهان نیز از 40 درصد در سال 2018 به کمتر از 25 درصد در سال 2040 خواهد رسید. سهم انرژی های تجدیدپذیر نیز از 25 درصد در شرایط فعلی به 40 درصد در سال 2040 می رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد