اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کسری تجاری آمریکا به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسید

سایت طلا : تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد کسری تجاری این کشور طی ماه اوت به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسیده است.

به گزارش رویترز ، کاهش صادرات و رشد فزاینده واردات موجب شده است تا کسری تجاری آمریکا در ماه اوت به بالاترین حد در شش ماه گذشته برسد.

بر اساس این گزارش افزایش کسری تجاری آمریکا این گمانه زنی را تقویت کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال با کاهش روبرو خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: کسری تجاری در ماه اوت با 6.4 درصد افزایش به 53.2 میلیارد دلار رسیده است. این برای سومین ماه متوالی است که کسری تجاری آمریکا با افزایش روبرو شده است.

این گزارش افزود: کسری تجاری آمریکا با چین در این مدت با 4.7 درصد رشد به بیش از 38.6 میلیارد دلار رسیده که یک رکورد جدید به شمار می رود.

تحلیلگران اقتصادی پیش از این در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که کسری تجاری آمریکا در ماه اوت به 53.5 میلیارد دلار می رسد.

افزایش کسری تجاری آمریکا در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تعرفه های سنگینی را علیه واردات کالاهای مختلف از کشورهای دیگر اعمال کرده است. چین اتحادیه اروپا مکزیک و کانادا نیز به تلافی این اقدامات آمریکا، تعرفه های تجاری را علیه واشنگتن وضع کرده اند.

دولت ترامپ اعلام کرده است که حذف کسری تجاری می تواند اقتصاد آمریکا را در مسیر باثبات رشد و رونق قرار دهد.

صادرات آمریکا طی ماه گذشته با 0.8 درصد کاهش به 209.4 میلیارد دلار رسیده است. واردات نیز با 0.6 درصد افزایش به بیش از 262.7 میلیارد دلار بالغ گردیده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد