اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی رویترز نشان داد:

قیمت نفت تحت تاثیر تحریم های ایران افزایش خواهد یافت

سایت طلا : نتایج جدیدترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که روند صعودی قیمت جهانی نفت احتمالا طی سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش رویترز، اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که نگرانی های مربوط به کاهش عرضه و تولید نفت از سوی کشورهایی مثل ایران و ونزوئلا به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به نگرانی های مربوط به مناقشات تجاری می تواند بر بازار جهانی انرژی داشته باشد.

بر اساس این گزارش 50 کارشناس اقتصادی و تحلیلگر مسائل انرژی پیش بینی کردند که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در سال 2018 میلادی به طور متوسط به 73.48 دلار خواهد رسید. این رقم در نظرسنجی اوت به 72.71 دلار رسیده بود. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال از ابتدای امسال تاکنون به 72.68 دلار رسیده است. پیش بینی می شود میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال 2019 میلادی نیز به بیش از 73.75 دلار برسد.

فرانک شالن برگر رئیس بخش تحقیقات بازار کالا در موسسه ال بی بی دبلیو در این باره گفت: نگرانی های مربوط به تنش های تجاری هنوز به طور واقعی تاثیری بر رشد اقتصادی نداشته ولی تحریم های ایران پیش از این بر تولید و صادرات نفت این کشور تاثیر داشته است.

وی در ادامه افزود: اگر کشورهای وارد کننده نفت از ایران مثل کره جنوبی تمایلی به خرید بیشتر نفت از تهران نداشته باشند، به احتمال زیاد تولید نفت ایران 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. این واقعا خبر بدی برای طرف عرضه و به خصوص برای مصرف کنندگان خواهد بود.

آمارهای موسسه مالیه بین الملل نشان می دهد که صادرات نفت خام و میعانات ایران ز آوریل تا سپتامبر بیش از 800 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. آمریکا قصد دارد از 4 نوامبر تحریم های نفتی جدیدی را علیه ایران اعمال کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال از آوریل تاکنون 20 درصد رشد داشته است. تحلیلگران انتظار دارند که عرضه نفت ایران بین 500 هزار تا 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند و این عربستان سعودی خواهد بود که می تواند بیشترین بخش از کاهش تولید و صادرات ایران را جبران کند.

البته تحلیلگران معتقدند که تنش های تجاری بین آمریکا و چین می تواند بر رشد تقاضا به خصوص از سال آینده تاثیر بگذارد.

این نظرسنجی نشان می دهد که میانگین قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در سال 2018 به 67.29 دلار خواهد رسید. این رقم در نظرسنجی ماه قبل به 67.13 دلار رسیده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد