اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار بانک تسویه حساب های بین المللی درباره تبعات منفی پایین نگه داشتن نرخ بهره

سایت طلا : بانک تسویه حساب های بین المللی هشدار داده است که دهه ها پایین نگه داشتن نرخ بهره منجر به افزایش شدید تعداد شرکت های زامبی شده است.

به گزارش رویترز ، بانک تسویه حساب های بین المللی اعلام کرد: یکی از مهمترین تاثیرات منفی پایین نگه داشتن نرخ بهره طی دهه های اخیر رشد فزاینده تعداد شرکت های زامبی بوده است که مانع بزرگی برای رشد اقتصادی و افزایش نرخ بهره به شمار می روند.

بر اساس این گزارش اقتصاددانان شرکت های زامبی را شرکت هایی می دانند که تنها ده سال از تاسیس و شکل گیری آنها گذشته و قادر به پوشش بدهی های خود از محل سود و درآمد نیستند.

این تعریف بیشتر مطابق با نحوه عملکرد شرکت هایی مثل تسلا و نفتلیکس است. پایین نگه داشتن نرخ بهره از نظر تئوری باید تعداد شرکت های زامبی را کاهش دهد ولی پایین نگه داشتن نرخ بهره موجب شده است تا فشار برای تسویه بدهی های این شرکت ها کمتر شود.

این گزارش افزود: تاثیر منفی ناشی از عملکرد شرکت های زامبی موجب افت شدید رشد اقتصادی می شود و می تواند مانع از افزایش نرخ بهره شود.

این تحقیق حاکی است که تعداد شرکت های زامبی از دهه 1980 میلادی تاکنون به شدت افزایش داشته است. میزان بدهی های این شرکت ها از سال 2000 میلادی به شدت افزایش یافته و دارایی های آنها کاهش داشته است. این روند پس از بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی تشدید شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد