اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زنگنه: ترامپ نفت را گران کرد نه اوپک

وزیر نفت، رئیس ­­جمهور آمریکا و سیاستهای اخلالگرانه او را دلیل افزایش قیمت نفت و بی ثباتی این کالا در بازار های جهانی دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه در حاشیه هیئت دولت با اشاره به اینکه اوپک با تمام توان و ظرفیت برای ایجاد ثبات در بازار نفت تلاش می کند،​ افزود: ترامپ درحال تلاش برای کاهش جدی سهم صادرات نفت ایران بدون افزایش قیمت،­ در بازار است که این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت و ثبات بازار،​ باید آمریکا از دخالتهای بیجا و تنش زا در منطقه مهم خاورمیانه دست بردارد گفت: رئیس­­ جمهور این کشور نباید مانع تولید و صادرات ایران شود و این موضوعی است که مکرون در­ سخنان شب گذشته خود آن را بیان کرده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اوپک در فعالیتهای خود،­ سازوکار ضمانتهای اجرایی ندارد ادامه داد: در حال حاضر هیچکدام از تولید کنندگان نفت،​ توان تولید بیشتر از حجم فعلی را ندارند و حرفهای مطرح شده بی اساس است.

زنگنه درباره­ تاثیر بیانیه 4+1 در صادرات نفت افزود: این بیانه را باید هر دوطرف عملیاتی کنند و اراده سیاسی نیز در این موضوع وجود دارد و اروپایی ها برای انجام آن جدی هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد