اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان به بالاترین سطح در 3 سال اخیر رسید

سایت طلا : شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود از افزایش چشمگیر خرید طلا توسط بانک های مرکزی جهان در شش ماه نخست 2018 میلادی خبر داده است.

به گزارش کیتکو نیوز ، شورای جهانی طلا اعلام کرد: ادامه ابهامات درباره نقش و جایگاه دلار آمریکا به عنوان ارز معتبر در ذخایر جهانی موجب شده است تا خرید طلا از سوی بانک های مرکزی با افزایش چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: بانک های مرکزی جهان در شش ماه نخست 2018 میلادی بیش از 193.3 تن طلا خریداری کرده اند که نسبت به سال قبل 8 درصد رشد داشته است. این بیشترین رشد خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان از سال 2015 به شمار می رود.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان همچنان با افزایش روبرو خواهد شد. تصمیم برای متنوع کردن ذخایر ارزی و کاهش سهم دلار عامل اصلی رشد تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه با 131.3 تن بیشترین سهم را در خرید طلا در شش ماه نخست امسال داشته است. ترکیه و قزاقستان نیز دیگر خریداران بزرگ طلا به شمار می روند.

علاوه بر این بانک های مرکزی مصر، هند، اندونزی، تایلند، فیلیپین، عراق و مغولستان نیز اقدام به خرید طلا کرده اند. بحران ارزی در برخی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص ترکیه نیز تاثیر زیادی در افزایش خرید طلا از سوی بانک های مرکزی داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد