اونس طلا2349.44
مظنه15,247,000
18 گرم3,519,700
ارزش سکه34,351,491
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
127/128

هشدار سازمان بین المللی انرژی درباره تبعات تحریم نفت ایران

سایت طلا : سازمان بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود نسبت به اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران و تاثیر آن بر عرضه جهانی نفت هشدار داده است.

به گزارش سی ان بی سی، سازمان بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه فروش نفت ایران می تواند تاثیر مهمی بر عرضه جهانی نفت داشته باشد و ظرفیت مازاد تولید نفت جهان را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

گزارش سازمان بین المللی انرژی در شرایطی منتشر شده است که آمریکا به تازگی تحریم ها علیه ایران را مجددا اعمال کرده و قصد دارد از اوایل نوامبر نیز تحریم های نفتی را وضع و اجرا کند.

این گزارش افزود: زمانی که تحریم های نفتی علیه ایران اجرا شود، احتمالا همراه با مشکلات تولید و عرضه در سایر مناطق جهان، عرضه و تولید جهانی نفت خام با چالش های زیادی روبرو خواهد شد و این مساله به قیمت تحت فشار قراردادن ظرفیت مازاد تولید نفت جهان تمام خواهد شد. بنابر این چشم انداز بازار جهانی نفت در آن زمان ناآرام تر از شرایط کنونی خواهد بود.

روز سه شنبه دولت ترامپ دور نخست تحریم ها علیه ایران را اعمال کرده است که شامل ممنوعیت خرید دلار آمریکا ، تجارت طلا و سایر فلزات گرانبها از سوی تهران بوده است. رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است که اگر ایران درخواست های ایالات متحده را برآورده نکند، تحریم های نفتی نیز از اوایل نوامبر اجرا خواهد شد.

ترامپ در توئیتی که روز سه شنبه منتشر کرد، نوشت: هر کسی که با ایران تجارت کند، دیگر با آمریکا تجارت نخواهد کرد. من به دنبال صلح جهانی هستم، نه چیزی کمتر از آن.

در حالی که برخی از قدرت های جهانی از جمله اتحادیه اروپا ، چین و هند با اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفت کرده اند ولی به نظر می رسد بسیاری از کشورها تسیم فشارهای واشنگتن شوند.

آخرین باری که تحریم ها علیه ایران اعمال شد، صادرات 2.4 میلیون بشکه در روز نفت این کشور به نصف کاهش یافت. با این حال کارشناسان و تحلیلگران انرژی بر این باورند که این بار تحریم های آمریکا موجب خواهد شد تا نسبت به قبل نفت کمتری از سوی ایران از بازارهای جهانی حذف شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد