اونس طلا2154.8
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

بازار طلا چرخید/ سکه ارزان شد

روند قیمت‌ها دربازار طلا و سکه امروز معکوس و کاهشی شد؛ به گونه‌ای که سکه تمام طرح جدید با کاهش حدود ۲۰۰ هزار تومانی، سه میلیون و ۷۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در حالی که از روز چهارشنبه اخیر (۱۷ مرداد) قیمت طلا و سکه روند افزایشی گرفته بود، امروز به نظر می رسد بازار آرامش بیشتری دارد و روند قیمت‌ها معکوس شده است. دیروز سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۹۲۱ هزار تومان قیمت داشت که امروز بیش از ۱۸۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، تا ساعت ۱۳:۰۰ امروز (یکشنبه) سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۷۴۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله شده است. نیم‌سکه و ربع سکه نیز به ترتیب به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۹۳۰ هزار تومان قیمت دارند که نیم سکه ۳۱ هزار تومان ارزان شده و ربع سکه ۱۱ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

ابراهیم محمدولی به ایسنا گفت: سکه‌های یک گرمی با افزایش ۴۰۰۰ تومانی قیمت به ۵۲۰ هزار تومان رسیده‌اند و هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار در طلافروشی‌ها ۲۹۴ هزار تومان داد و ستد می شود که در هرگرم ۵۰۰۰ تومان کاهش قیمت دارد.

بازار روی آرامش می‌بیند اگر سیاست‌ها درست و به موقع اجرا شود

وی یادآور شد: البته این قیمت ها، قیمت‌های غیر رسمی است، چراکه به دلیل شهادت امام جواد(ع) عمده فروشان طلا در بازار بزرگ تهران نیمه تعطیل هستند.

محمدولی ادامه داد: وضعیت کنونی کسب و کار چندان مناسب نیست و نوسانات بسیاری دارد که سبب می شود بازار به اصطلاح بازاریان، قفل شود. البته قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته التهابات و افزایش‌های بیشتری داشت که امروز رویه برعکسی گرفت اما سرعت کاهش قیمت، امروز کمتر از سرعت افزایش قیمت روزهای گذشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تاکید کرد که اگر سیاست اقتصادی و ارزی درست اجرا می‌شد، این اتفاقات نمی افتاد و حالا اگر سیاست‌گذاری ها و اجرای آن به موقع و درست باشد، می توان امیدوار بود که در آینده بازار سکه و طلا روی آرامش ببیند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد