اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
113/114

آیا یک دلار قوی به نفع اقتصاد آمریکا است؟

سایت طلا : اعمال تحریم های جدید ایالات متحده علیه برخی از کشورها و تشدید تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن، موجب رشد فزاینده تقاضای دلار شده است.

به گزارش اف ایکس امپایر، روند صعودی ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی از ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش تهدید ناشی از تحریم ها و تنش های تجاری موجب فشار زیادی بر کشورهای نوظهور و در حال توسعه شده است. خریداران چینی به خاطر جنگ تعرفه ای زیر فشار هستند. ایران زیر تهدید ناشی از اعمال تحریم ها قرار دارد و روسیه نیز به خاطر اتهام دخالت در انتخابات آمریکا با فشارهای سیاسی و اقتصادی روبرو است.

ترکیه نیز به خاطر اختلافات سیاسی و دیپلماتیک با آمریکا با فشار زیادی روبرو شده و ارزش لیره در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در تاریخ معاصر این کشور رسیده است.

این فشارها به ضرر اوضاع اقتصادی این کشورها بوده و موجب خروج گسترده سرمایه و کاهش ارزش پول ملی چین روسیه ترکیه و ایران شده است.

ولی سئوال اصلی این است که آیا دلار قوی به نفع اقتصاد آمریکا است یا نه. در بلند مدت جواب ساده است، نه. این دقیقا چیزی است که ترامپ و وزیر خزانه داری آمریکا به آن اشاره کرده اند.

البته در کوتاه مدت تقویت ارزش دلار به نفع اقتصاد آمریکا است و موجب کنترل فشارهای تورمی خواهد شد. نباید فراموش کرد که آمریکا با کسری بودجه سنگینی روبرو است و آمریکا برای تامین کسری بودجه خود از بازار سرمایه جذب می کند.

انتشار اوراق قرضه و بدهی نیز یک راهکار دیگر برای تامین کسری بودجه است. در بلند مدت افزایش ارزش دلار به ضرر قدرت رقابت تجاری شرکت های آمریکایی در عرصه بین المللی خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد