اونس طلا2349.71
مظنه15,326,000
18 گرم3,538,000
ارزش سکه34,529,478
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
70/71

هشدار موسسه مورگان استنلی درباره کاهش احتمالی شاخص سهام در بازارهای جهان

سایت طلا : بانک مورگان استنلی آمریکا هشدار داده است که بازارهای مالی جهان به خصوص آمریکا به زودی با شدیدترین افت شاخص سهام از فوریه روبرو خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز، مورگان استنلی در شرایطی نسبت به کاهش شدید شاخص سهام آمریکا و سایر قدرت های اقتصادی بزرگ هشدار داده است که بهبود عملکرد بازار سهام طی ماه های اخیر موجب جذب سرمایه های زیادی شده است.

بر اساس این گزارش مایک ویلسون تحلیلگر ارشد موسسه مورگان استنلی تاکید کرد: در شرایطی که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال عملکرد بسیار خوبی داشته، اکنون سرمایه گذاران از خود می پرسند هدف و مسیر بعدی اقتصاد آمریکا چه خواهد بود. فروش سهام و اوراق بهادار به زودی آغاز خواهد شد و این روند فروش به حدی سریع و شدید می شود که در نهایت موجب اصلاح چشمگیر شاخص سهام در بازار آمریکا می شود.

وی افزود: شاید افت بازار سهام آمریکا از ماه فوریه بی سابقه باشد. اگر سرمایه گذاران بخش زیادی از سبد سرمایه گذاری خود را به خرید سهام اختصاص داده باشند، این مساله به ضرر آنها خواهد بود.

شاخص ترکیبی نزدک روز دوشنبه با کاهش 1.4 درصدی روبرو شد و این در حالی است که شاخص صنعتی داوجونز 144 واحد و شاخص اس اند پی 500 نیز بیش از 0.58 درصد افت داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، این تحولات می تواند خبر خوبی برای بازار طلا باشد چرا که سرمایه گذاران بخش عمده ای از سرمایه های خود را به بازار طلا سوق خواهند داد.

نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی در عرصه بین المللی نیز می تواند تاثیر منفی بر شاخص سهام داشته باشد و تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها و راهبردی را افزایش دهد.

از سوی دیگر تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند تاثیر مثبتی بر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد