اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
66

ذخایر طلای روسیه به بالاترین سطح از زمان استالین رسید

سایت طلا : در حالی که میزان ذخایر طلای روسیه به بیش از 2000 تن رسیده است، این رقم با ذخایر طلای اتحاد جماهیر شوروی در دوران استالین برابری می کند.

به گزارش راشا تودی، روسیه قصد دارد با کاهش ذخایر دلار آمریکا، وابستگی خود را به سیستم مالی ایالات متحده کاهش دهد و سهم طلا را در ذخایر خارجی خود افزایش دهد.

بر اساس این گزارش روسیه حدود 2000 تن ذخایر طلا در اختیار دارد که این رقم بالاترین رکورد از سال 1941 میلادی یعنی دوران استالین به شمار می رود.

تلاش روسیه برای افزایش ذخایر طلا با هدف کاهش هژمونی دلار آمریکا در عرصه بین المللی است. برخی از کشورهای جهان خواستار آن هستند که تا آنجا که ممکن است وابستگی خود به سیاست های پولی و مالی آمریکا را کاهش دهند. این کشورها تلاش گسترده ای را برای کاهش سهم دلار و اوراق قرضه آمریکا در دارایی های خود آغاز کرده اند.

روسیه و چین از جمله این کشورها به شمار می روند. خرید طلا از سوی روسیه در زمان رقابت های انتخاباتی آمریکا افزایش یافت و حتی پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نیز متوقف نشده است.

میزان ذخایر طلای روسیه در زمان استالین به بیش از 2800 تن رسیده بود. طی ده سال گذشته میزان ذخایر طلای روسیه ده برابر شده است. روسیه میزان اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را نیز به طور چشمگیری کاهش داده و از 96.1 میلیادر دلار در ماه مارس به کمتر از 14.9 میلیارد دلار رسانده است.

ارزش ذخایر طلای روسیه هم اکنون به 460 میلیارد دلار رسیده و بانک مرکزی روسیه قصد دارد این رقم را تا 500 میلیارد دلار افزایش دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد