اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
33/34

تحلیل صندوق بین المللی پول از وضعیت ارزش دلار و یوان چین

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که ارزش دلار آمریکا فراتر از حد واقعی آن است ولی ارزش یوان چین مطابق با نیروهای ساختاری بازار است.

به گزارش رویترز، صندوق بین المللی پول ضمن اشاره به ریسک هایی که علیه رشد اقتصادی جهان و تنش های تجاری وجود دارد، افزود: ارزش دلار آمریکا در شرایط کنونی فراتر از ارزش واقعی است ولی ارزش یوان چین مطابق با ساختارهای بازار است.

بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول در گزارش سالیانه بخش خارجی خود که به ارزیابی نرخ ارزهای مختلف و کسری و مازاد تراز جاری کشورهای مختلف می پردازد، نوشت : مازاد و کسری تراز جاری که هم اکنون کشورهای جهان با آن روبرو هستند، عمدتا در اقتصادهای پیشرفته متمرکز شده است.

این در شرایطی است که ارزش یوان چین طی هفته های اخیر در پی تشدید تنش های تجاری با آمریکا با افت شدیدی روبرو شده است.

ارزش یوان چین روز سه شنبه به پایین ترین سطح در 13 ماه گذشته در برابر دلار آمریکا رسیده و هر دلار در برابر 6.8295 یوان داد و ستد شده است. این در شرایطی است که مقام های پولی چین قصد دارند سیاست های انبساطی بیشتری را برای حمایت از رشد اقتصادی اجرا کنند، آن هم در اوضاعی در حال جنگ تجاری تمام عیاری با آمریکا هستند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با رویترز تاکید کرد که واشنگتن نگران کاهش ارزش یوان است و خزانه داری آمریکا به دقت این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد که آیا پکن در نرخ ارز خود دستکاری کرده است یا نه.

صندوق بین المللی پول برآورد کرده است که مازاد تراز جاری چین طی سال گذشته به 1.7 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است و چین را در فهرست کشورهایی قرار داده است که مازاد تراز پرداخت شدید دارند. سایر کشورهایی که وضعیت مشابه چین را دارند شامل آلمان؛ کره جنوبی، هلند سوئد و سنگاپور هستند.

کشورهایی که با کسری تراز پرداخت ها روبرو هستند شامل آمریکا، بریتانیا ترکیه و آرژانتین هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده و این سیاست ها را عامل اصلی افزایش ارزش دلار دانسته است. وی همچنین اتحادیه اروپا و چین را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد