اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی رویترز نشان داد: 25/26

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا را کاهش دادند

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که پس از افت قیمت طلا در سه ماه دوم 2018 میلادی، تحلیلگران و تجار بین المللی پیش بینی خود درباره میانگین قیمت طلا را کاهش داده اند.

به گزارش رویترز، افت شدید قیمت طلا در سه ماه دوم امسال موجب شده است تا تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی خود درباره میانگین قیمت طلا در سال 2018 و 2019 را کاهش دهند ولی انتظار دارند که قیمت هر اونس طلا بار دیگر به 1300 دلار باز گردد.

بر اساس این گزارش نظرسنجی از 35 تحلیلگر و تاجر بزرگ بین المللی نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1301 دلار و سال آینده به 1325 دلار خواهد رسید. این رقم در نظرسنجی قبلی به ترتیب 1334 دلار و 1352 دلار اعلام شده بود.

این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا از 1365 دلار در ماه آوریل به کمتر از 1220 دلار کاهش یافته است. تقویت ارزش دلار آمریکا و انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روند تورم در اقتصاد جهانی و اوضاع بازارهای مالی می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

در صورت بدتر شدن اوضاع اقتصاد جهانی و افت شدید شاخص سهام، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت.

کاهش قیمت طلا می تواند از سوی دیگر موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین شود.

این نظرسنجی نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس نقره امسال نیز به 16.70 دلار خواهد رسید و در سال 2019 میلادی نیز این رقم به 17.52 دلار می رسد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد