اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کاخ سفید: 56

آمریکا به اعمال اقدامات تجاری علیه چین ادامه می دهد

سایت طلا : ایالات متحده می گوید تهدید مربوط به اعمال تعرفه های تجاری 50 میلیارد دلاری علیه چین را همچنان به قوت خود باقی نگه می دارد.

به گزارش رویترز، آمریکا اعلام کرده است که اگر پکن به مساله سرقت مالکیت معنوی از شرکت های آمریکایی رسیدگی نکند، واشنگتن تعرفه های سنگین 50 میلیارد دلاری علیه واردات کالاها و خدمات چینی اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، این تازه ترین تنش در روابط تجاری دو کشور به شمار می رود. این در شرایطی است که وزیر بازرگانی آمریکا قصد دارد به زودی به پکن سفر کند و مذاکرات تجاری دو جانبه ای را با مقام های ارشد چینی دنبال کند.

کاخ سفید افزود: آمریکا محدودیت های زیادی را علیه سرمایه گذاری شرکت های چینی در ایالات متحده اعمال خواهد کرد و صادرات کالاهای آمریکایی به چین را نیز تحت کنترل بیشتری قرار خواهد داد.

مازاد تجاری چین با آمریکا طی سال گذشته به بیش از 375 میلیارد دلار رسیده و ترامپ اخیرا خواستار کاهش 200 میلیارد دلاری مازاد تجاری چین با آمریکا شده است.

چین نیز بارها تهدید کرده است که اقدامات تلافی جویانه ای را علیه آمریکا به کار خواهد گرفت.

خبرگزاری شینهوای چین نیز در واکنش به تهدید آمریکا اعلام کرده است که پکن آماده مقابله با اقدامات آمریکا برای آغاز یک جنگ تجاری است.

وزارت بازرگانی چین ضمن ابراز تعجب از بیانیه کاخ سفید اعلام کرده است که تهدید اخیر آمریکا مغایر با توافقات اخیر بین دو کشور برای کاهش تنش های تجاری است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد