اونس طلا2154.39
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

مشاوران املاک و نوسانات ارزی عامل نابسامانی بازار مسکن است

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: مشاوران املاک، نوسانات ارز و بی ثباتی اقتصادی باعث نابسامانی بازار مسکن شده است.

فرشید پورحاجت گفت: صنعت ساختمان ۵ سال در رکود بود و این امر باعث انباشت تقاضا و تورم شد.

وی اظهار داشت: در مدت ۵ سال گذشته قیمت همه کالاها افزایش پیدا کرد اما مسکن هیچ افزایش قیمتی نداشت، که این موضوع باعث انباشت تقاضا و جهش در قیمت مسکن شد.

پورحاجت افزود: در نیمه دوم سال ۹۶ مسکن رونق پیدا کرده بود اما در سال ۹۷ به دلیل نوسانات قیمت دلار، عده ای شتابزده وارد بازار مسکن شدند و بازار دچار افزایش قیمت شد.

وی ادامه داد: نظام عرضه و تقاضا در چند سال گذشته دستخوش بی انضباطی شده است و روند ساخت و ساز در گذشته به نحوی بود که نتوانستیم متناسب با برنامه ها و طرح جامع، مسکن تولید کنیم و همین امر جو روانی مسکن را دستخوش آشفتگی کرد.

عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور تصریح کرد: مشاوران املاک، نوسانات ارز و بی ثباتی اقتصادی باعث متشنج شدن بازار مسکن شده است.

پورحاجت با اشاره به طولانی بودن روند صدور پروانه های ساختمانی در کشور تصریح کرد: بروکراسی اداری تولید را آزار می دهد و اتفاق مثبتی در بهبود فضای کسب و کار صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: باید فعالان بخش مسکن اطمینان خاطری برای افزایش تولید مسکن داشته باشند اما قوانین مزاحم مانع کار آنها می شود به طور مثال (ماده ۷۷) مالیات بر ساخت و ساز است که در دو سال، اجرایی نشده و اگر امسال اجرایی شود قیمت مسکن افزایش چند درصدی خواهد داشت.

پورحاجت گفت: دولت باید سیاست هایی برای تقاضا و عرضه مسکن داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد