اونس طلا2313.35
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم24,300,000
ربع15,300,000
پلاتز تحلیل کرد:135/136

اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران به نفع چه کسانی خواهد بود؟

سایت طلا : در حالی که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تحریم ها علیه ایران را مجددا اعمال کند، به نظر می رسد پالایشگاه های دولتی چین از این وضعیت بیشترین سود و بهره را خواهند برد.

به گزارش پلاتز، در شرایطی که کره جنوبی و ژاپن احتمالا قصد دارند واردات نفت از ایران را پس از اعمال تحریم های مجدد از سوی آمریکا، کاهش دهند، پالایشگاه های دولتی چین در موقعیت رضایت بخشی قرار خواهند گرفت تا نفت ایران را با قیمت های جذاب تری خریداری کنند.

کره جنوبی و ژاپن دو متحد اصلی آمریکا در شرق آسیا هستند و احتمالا از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت خواهند کرد. این دو کشور به حمایت آمریکا برای خلع سلاح کامل کره شمالی نیاز دارند و به همین علت احتمالا واشنگتن را در اعمال تحریم ها علیه ایران یاری خواهند داد.

منابع بازار نفت تاکید کردند که کره جنوبی و ژاپن در وضعیتی قرار دارند که قادر به متنوع کردن منابع تامین نفت خام خود هستند و می توانند نفت مورد نیاز را از کشورهای دیگری غیر از ایران تامین نمایند.

شرکت ملی نفت کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد: بسیاری از مصرف کنندگان نفت اروپا در بازار مدیترانه احتمالا وابستگی به نفت ایران را همچنان حفظ خواهند کرد چرا که عرضه نفت خام سنگین در منطقه محدود است ولی کره جنوبی و ژاپن واردات نفت از ایران را به شدت کاهش خواهند داد.

کاهش شدید واردات نفت کره و ژاپن از ایران، موجب خواهد شد تا خریداران بزرگ و عمده نفت چین از این وضعیت بهره مند شوند. در این صورت خریداران چینی نفت ایران هیچ ابائی از این مساله نخواهند داشت تا از وضعیت موجود و شکاف ایجاد شده به خاطر فقدان تقاضای کره و ژاپن حداکثر استفاده را ببرند.

منابع صنعت نفت در سئول اعلام کردند که سئول پیش از این فعالیت های تجاری خود با تهران را محدود کرده و واردات نفت این کشور احتمالا در شش ماه دوم امسال از ایران 60 درصد کاهش خواهد یافت.

برخی شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی کره جنوبی اعلام کرده اند که با کاهش واردات نفت خام سنگین و میعانات از ایران، واردات نفت سبک از منابع جایگزین به خصوص روسیه و قزاقستان را افزایش داده اند.

شرکت پتروشیمی "هانووها توتال" کره جنوبی نیز واردات میعانات از ایران را کاهش داده و به جای آن واردات از استرالیا و قطر را افزایش داده است.

شرکت جی ایکس تی جی بزرگترین پالایشگاه ژاپن نیز اعلام کرده است که تاثیر تحریم های آمریکا بر واردات نفت خود از ایران را به دقت بررسی می کند. سخنگوی این شرکت تاکید کرد: ما هنوز 180 روز فرصت داریم و تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

منابع چینی اعلام کرده اند که تصمیم ترامپ تاثیر چندانی بر واردات نفت خام این کشور از ایران نخواهد داشت.

آمارهای گمرک چین نشان می دهد که واردات نفت این کشور از ایران طی 7 سال اخیر رقم تقریبا ثابتی بوده و در محدوده 431 تا 627 هزار بشکه در روز در نوسان بوده است.

واردات نفت چین در سه ماه نخست امسال 17.3 درصد رشد داشته و به 658 هزار بشکه در روز رسیده و ایران ششمین صادرکننده بزرگ نفت به چین شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد