اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دیدار «این با اون» بورس‌های آسیایی را منفجر کرد!

بورس‌های آسیایی در نخستین روز کاری پس از دیدار تاریخی سران دو کره، به رهبری بورس هنگ کنگ سبزپوش شدند و ارزش وون کره جنوبی نیز تقویت شد

با وجود انتشار آمار کُند شدن رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه منتهی به مارس، بورس وال استریت با حمایت نمادهای تکنولوژی نظیر آمازون، فیس بوک و اینتل کمتر تحت تاثیر آمارها قرار گرفت و شاخص «داو جونز» با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴۳۱۱ واحد رسید.

براساس این گزارش، در لندن، شاخص «فوتسی ۱۰۰» با ۱.۱ درصد افزایش در سطح ۷۵۰۲ واحد بسته شد. همچنین رهبری مثبت نمادهای تکنولوژی در بورس آمریکا امروز به کمک شرکت‌های تکنولوژی آسیایی شتافت و شاخص «هانگ سنگ» هنگ کنگ با ۱.۶ درصد افزایش به ۳۰۷۵۸ واحد رسید.

رشد بوس ها در استرالیا، کره جنوبی و سنگاپور

از سویی دیگر، در سئول شاخص «کسپی» با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۵۰۷ واحد رسید و بورس سیدنی استرالیا ۰.۵ درصد صعود کرد و در سویی دیگر، بورس سنگاپور بیش از یک درصد افزایش یافت، شاخص‌ها در ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپین، تایوان و جاکارتای اندونزی نیز بالا رفتند.

افزون بر این، معامله‌گران کره ای پس از دیدار مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که امیدها برای خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلح در شبه جزیره کره را افزایش داده است، خوشبینی خود را حفظ کردند. این گزارش می افزاید: با بهبود چشم‌انداز اقتصاد جهانی و کاهش نگرانی ها از جنگ تجاری بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر اکثر ارزهای مهم بالا رفت.

وضعیت ارزها و نفت

در مقابل هر پوند از ۱.۳۷۷۸ دلار به ۱.۳۷۷۳ دلار کاهش یافت و یورو از ۱.۲۱۲۵ دلار به ۱.۲۱۲۷ دلار رسید. هر دلار از ۱۰۷۶.۷۰ وون کره جنوبی به ۱۰۶۷.۴۵ وون رسید. همچنین هر بشکه نفت «وست تگزاس اینترمدیت» با ۸ سنت کاهش به ۶۸.۰۲ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت دریای شمال ۲۹ سنت کاهش یافت و به ۷۴.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد