اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
184/185

نظر صندوق بین المللی پول درباره تاثیر تنش های تجاری بر رشد اقتصادی جهان

سایت طلا : صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود نسبت به تاثیر منفی تنش های تجاری بین چین و آمریکا بر رشد و رونق اقتصادی جهان هشدار داده است.

به گزارش رویترز، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود هشدار داده است که افزایش محدودیت های تجاری بین چین و آمریکا می تواند تهدیدی جدی علیه رشد و رونق اقتصادی جهان باشد.

بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان در سال 2018 و 2019 میلادی به 3.9 درصد خواهد رسید. به نظر می رسد کاهش مالیات ها در آمریکا می تواند تاثیر مثبت زیادی بر افزایش رشد اقتصادی جهان داشته باشد.

مائوریس اوبستفلد اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در این باره تاکید کرد: محدودیت های تجاری و تدابیر تلافی جویانه می تواند به اعتماد سرمایه گذاران لطمه وارد کند و رشد اقتصادی جهان را از مسیر اصلی خارج نماید.

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا یک جنگ تجاری در پیش است؟"، تصریح کرد: آمریکا و چین چند شلیک هشدارآمیز بر سر مساله تعرفه ها به سوی یکدیگر انجام داده اند ولی هنوز این تعرفه ها را عملی نکرده اند. به نظر من هنوز کشورها فرصت دارند تا در مذاکرات چند جانبه مشارکت کنند و برای جلوگیری از تشدید تنش های تجاری، اختلافات موجود را حل و فصل کنند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: تدابیر تجاری دولت ترامپ تاثیری بر کاهش کسری تجاری و کسری تراز جاری آمریکا نداشته است و واشنگتن باید فکری به حال هزینه های فزاینده خود بکند که از درآمدها فراتر رفته است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 را به میزان 0.2 درصد افزایش داده و به 2.9 درصد رسانده است. این رقم در سال 2019 میلادی نیز به 2.7 درصد خواهد رسید.

دولت ترامپ مدعی است که با اجرای طرح کاهش مالیات ها، رشد اقتصادی آمریکا طی سال های آینده به بیش از 3 درصد خواهد رسید.

صندوق بین المللی پول در این گزارش پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی ژاپن، چین، هند و روسیه و مکزیک را تغییر نداده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد