اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
139

علت اصلی کاهش سرمایه گذاری های چین در آمریکا

سایت طلا : تازه ترین گزارش رسمی نشان می دهد که سرمایه گذاری چین در آمریکا طی سال گذشته بیش از یک سوم کاهش داشته است.

به گزارش رویترز، تازه ترین آمارهای رودیوم گروپ و کمیته ملی روابط آمریکا و چین نشان می دهد که سرمایه گذاری چین در ایالات متحده در سال 2017 به کمتر از 26 میلیارد دلار رسیده که این رقم نسبت به 2016 میلادی بیش از یک سوم کاهش داشته است. این رقم در 2016 به 46 میلیارد  دلار رسیده بود.

بر اساس این گزارش علت اصلی کاهش شدید سرمایه گذاری چین در آمریکا، تغییر سیاست های دو طرف طی ماه های گذشته بوده است. چین طی ماه های گذشته سیاست ها و تدابیر خاصی را برای کنترل خروج سرمایه اتخاذ کرده است.

پیش بینی می شود فضای سیاسی متشنج بین پکن و واشنگتن موجب ادامه روند نزولی سرمایه گذاری چین شود. در سال 2017 ارزش قراردادهای سرمایه گذاری مستقیم خارجی از چین در آمریکا با 90 درصد کاهش روبرو شده است.

این در شرایطی است که سرمایه گذاری آمریکا در چین در این مدت به 14 میلیارد دلار رسیده که نسبت به 2016 میلادی حدود 0.2 میلیارد دلار رشد داشته است.

چین در آغاز سال 2017 میلادی با خروج سرمایه روبرو شده بود و این مساله یک تهدید جدی برای این کشور ارزیابی می شد. ولی سیاست های کنترلی از سوی بانک مرکزی چین مانع از خروج افسارگسیخته سرمایه از این کشور شده و این سیاست ها به افزایش ارزش یوان در برابر دلار کمک کرده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد