اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین خودرو‌های سال ۹۶ در ایران + عکس

انتخاب یک خودروی برتر که بتواند ضمن پاس کردن سطح مناسبی از استاندارد‌های روز جهان، محصولی نسبتا زیبا، ایمن و کیفی با قیمت مناسب باشد یک سنت دیرین است که در همه جای جهان از نیوزیلند و ژاپن در پرت‌ترین جای جهان تا آمریکای جنوبی، مکزیک و ایالات متحده در یک دنیا هر ساله صورت گرفته و علاوه بر مخاطبان بسیار، فواید بی شماری دارد.

غیر از این که چنین انتخابی می تواند به خریداران برای برگزیدن محصولی مناسب کمک کند، اخذ چنین رویه ای از سوی نشریات و رسانه ها می تواند مسئله تولید اتومبیل خوب را به یک چالش عمومی تبدیل کند. کاری که هفت صبح از سال گذشته آن را آغاز کرده و در دومین سال، تلاش دارد تا با رویکردی دقیق تر، از 12 کلاس مختلف که بیش از همه مخاطب دارند، 12 اتومبیل برتر و نیز قهرمان قهرمانان بازار خودروی ایران را به مخاطبان معرفی کند.


مصادف شدن این اتفاق با سالی که در آن تمام رکوردهای صنعت خودرو جابجا شد، واردات خودرو سرکوب گشت و رشدهای عجیبی در زمینه تولید خودرو سواری به بار نشست. می تواند نوید دهنده یک مجموعه انتخاب متناقض و البته متنوع باشد. در واقع از آنجا که شاخصه اصلی بازار خودرو در سال 97 را باید عرضه انواع و اقسامی از خودروهای جدید دانست، رقابت برای کسب عنوان نخست به شدت فشرده بود. از یک طرف تعدادی از قراردادهای خودرویی به سرانجام رسید و از دیگر سو برخی برندها مثل بور گوارد، فولکس واگن و فوتون برای نخستین بار پای به بازار ایران گذاشتند. همه اینها اما باعث نشد تا رشد صنعت خودرو متوقف و حواشی بر متن غلبه کند.

کلاس مینی هاچ بک ها

بهترین خودرو: میتسوبیشی میراژ
حجم تقریبی کلاس: 75 هزار دستگاه
سورپرایز سال: هیوندای آی 10
بدترین خودرو سال: سایپا 111
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
این کم مصرف ترین خودروی وارداتی/ تولیدی موجود در ایران است که از فرط بهینگی می تواند در بین اتومبیل های سبز هم که اغلب از نیروی برق برای حرکت کمک می گیرند حضور پیدا کند! میراژ به رغم حضور کیا پیکانتو، ام وی ام 110، هیوندای آی 10 و چند رقیب دیگر توانست به خوبی جای خود را در بازار ایران پیدا کند و نظر خریدارانش را جلب کند.

کلاس هاچ بک های کوچک

بهترین خودرو: رنو ساندرو
حجم تقریبی کلاس: 400 هزار دستگاه
سورپرایز سال: تیبا 2
بدترین خودرو سال: چری 315
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
حتی ورود هیوندای آی 30 مدل تازه پژو 207 و نیز عرضه برلیانس 320 هم نتوانست اقتصادی ترین خودروی گروه رنو را با چالش محبوبیت و فروش در بازار ایران روبرو کند. ساندرو از بس خودروی خوبی است که باعث شد ما چشم به ویژگی های خوب هیوندای آی 20 مدل 2017 ببندیم و حتی رکورد تولید شگفت انگیز تیبا 2 را نادیده بگیریم. راستی چری 315 هنوز هم ایرادات کیفی چشمگیری دارد!

کلاس هاچ بک کراس ها

بهترین خودرو: چری ایکس 22
حجم تقریبی کلاس: 50 هزار دستگاه
سورپرایز سال: برلیانس سی 3 کراس
بدترین خودرو سال: لیفان ایکس 50
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
رشد تیراژ تولید ایکس 22 محصول تازه چری در سال 96 عجیب بود. این خودرو توانسته تا آخرین روزهای سال 96 به تیراژ جالب 25 هزار دستگاه برسد. ضمن این که در کنار ترک تازی ساندرو استپ وی و ورود رقبایی مثل دانگ فنگ اچ 30 کراس، بین مشتریان به محصولی قابل اعتماد تبدیل گردید. جالب است که ظهور یکباره ایکس 22 به حذف سریع لیفان ایکس 50 چینی منجر شد.

کلاس سدان های کامپکت

بهترین خودرو: تندر 90 پلاس
حجم تقریبی کلاس: 200 هزار دستگاه
سورپرایز سال: جبلی جی سی 6 اکسلنت
بدترین خودرو سال: رانا
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
ترجیح ما این است که تندر 90 پلاس را با آن ظاهر بهبود یافته، کیفیت ساخت خوب و البته قیمت مناسب به عنوان بهترین اتومبیل این رده معرفی کنیم. تندر 90 پلاس به رغم امکانات اندک، کم مصرف و نرم و خوش ساخت است و به لطف شبکه خدمات پس از فروش گسترده و سطح بالای کیفیت ساخت بر رقبای برجسته چینی مثل برلیانس 230، پژو 206 اس دی، خیلی جی سی 6 و چری 315 سدان برتری دارد. عرضه تعداد زیادی خودرو جدید چینی از جمله دلایل افت شدید تولید رانا است.

کلاس سدان های کوچک

بهترین خودرو: دنا توربوپلاس
حجم تقریبی کلاس: 150 هزار دستگاه
سورپرایز سال: ام جی 360
بدترین خودرو سال: بسترن بی 30
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
مهم ترین اتفاق سال اینجا رقم خورد. جایی که سدان پرچمدار ایران خودرو بالاخره با موتور توربو، ظاهر فیس لیفت شده و امکانات بیشتر به قیمتی کمتر از 55 میلیون تومان راهی بازار شد و یک تنه بر انبوهی از سدان های چینی که تعدادشان به 12 مدل می رسد غلبه کرد. این خودرو تیراژی بیشتر از کیا سراتو مونتاژی و مزدا 3 داشت ولی با قیمتی بسیار کمتر از این دو رقیب سطح بالایی از ایمنی و امکانات را به خریداران عرضه کرد و اگر کیفیت ساختش بالاتر بود، شاید می توانست خودرو سال ایران هم بشود.

برلیانس 330، هیوندای الانترا و رنو فلوئنس از جمله رقبای قدر دنا توربو پلاس برای کسب رده نخست این کلاس بوده اند.

کلاس سدان های متوسط

بهترین خودرو: رنو تالیسمان
حجم تقریبی کلاس: 100 هزار دستگاه
سورپرایز سال: فولکس واگن پاسات
بدترین خودرو سال: لیفان 820
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
نابغه فرانسوی بی شک عجیب ترین اقبال را در یک دهه اخیر در بازار سدان های متوسط شهری به خود اختصاص داده به طوری که تالیسمان در سال 96 با فروشی بالغ بر 10 هزار دستگاه به یکی از تصاویر روزمره مردم شهرهای مختلف ایران تبدیل شده است. هندلینگ عالی، ایمنی بسیار بالا، قیمت مناسب و طراحی چشم نواز از جمله عوامل برتری چشمگیر تالیسمان بر انبوهی از رقبای چینی، ژاپنی، کره ای، فرانسوی و آلمانی است.

کلاس کراس اوورهای کامپکت

بهترین خودرو: پژو 2008
حجم تقریبی کلاس: 50 هزار دستگاه
سورپرایز سال: نیسان جوک
بدترین خودرو سال: تویوتا سی اچ آر
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که ساخته اسپورت و کامپکت پژو به محض ورود به بازار تا این اندازه بین خریداران محبوب شود ولی تمام بازخوردهای رسانه ای و عمومی از کیفیت ساخت و ارزش سواری پژو 2008 حکایت از تولید یک محصول برجسته در مجموعه ایکاپ می دهد که علاوه بر کیفیت ساخت پنج ستاره، خودرویی کم مصرف، ایمن و در مقایسه با رقبا ارزان است. به لحاظ فروش، بیشترین فروش در این کلاس پس از چانگان سی اس 35 را باید از آن سانگ یانگ تیوولی، رنو کپچر و پژو 2008 دانست.

کلاس کراس اوورهای کوچک

بهترین خودرو: رنو کولئوس
حجم تقریبی کلاس: 50 هزار دستگاه
سورپرایز سال: چری تیگو 7
بدترین خودرو سال: کیا اسپورتیج
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
باور این که تنها به فاصله دوازده ماه از ورود مدل فرانسوی کولئوس به بازار، این خودرو به ترند تبدیل شود سخت است اما بهترین کراس اوور ساخته شده در تاریخ رنو توانسته به مدد یک موتور قدرتمند، سیستم پارک خودکار، ظاهر دلچسب، نام خوب سازنده و انبوهی از امکانات ارتباطی و رفاهی برنامه های بزرگی مثل تویوتا راو 4، فولکس تیگوان، نیسان ایکس تریل، هیوندای توسان و میتسوبیشی ای اس ایکس غلبه کند.

به لحاظ فروش البته بیشترین سهم بازار همچنان متعلق به چینی های ارزان قیمت است و هایما اس 7 توانست در کنار چی تیگو 5 و جک اس 5 بسیاری از خریداران را به سمت خود بکشاند. با وجود این سطح از فشردگی اما جالب است که این رده همچنان شاهد ورود خودروهای جدید است.

کلاس کراس اوورهای متوسط

بهترین خودرو: کیا سورنتو
حجم تقریبی کلاس: 10 هزار دستگاه
سورپرایز سال: سانگ یانگ رکستون جی 4
بدترین خودرو سال: هیوندای سانتافه
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
در حالی که سال 96 برای کیا سورنتو یک سال رویایی بود و به یکباره این خودرو به برند اول خریداران تبدیل شد، سانتافه ابهت خود را از دست داده. اوتلندر تا حدی سهم بازارش کاهش پیدا کرد و محصولات تازه ای هم به بازار نیامد. این کلاس احتمالا با ورود سانگ یانگ رکستون و چند رقیب چینی سال 97 با شرایط جدیدی روبرو خواهد شد.

کلاس کراس اوورهای لوکس و نیمه لوکس

بهترین خودرو: لکسوس ان ایکس 200 تی
حجم تقریبی کلاس: 10 هزار دستگاه
سورپرایز سال: دی اس 7 کراس بک
بدترین خودرو سال: ب ام و ایکس 1
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
هر چقدر عملکرد بنز، ولوو، پورشه، تویوتا و آئودی در سال 96 در این کلاس غیرقابل دفاع بود اما لکسوس عالی عمل کرد و با عرضه محصول خط خطی، زیبا و مجللش به بازار در سطحی گسترده، توانست هم دی اس را کنار بزند، هم به برند لکسوس در این کلاس اعتبار ببخشد و هم خریداران را راضی نگه دارد.

کلاس سدان های لوکس و نیمه لوکس

بهترین خودرو: ب ام و سری 7 لانگ
حجم تقریبی کلاس: 5 هزار دستگاه
سورپرایز سال: هیوندای آزرا جی 5
بدترین خودرو سال: ب ام و سری 5
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
هر چند لیموزین اشرافی 730 موفق شد تا با فروشی گسترده به یکی از نمادهای جذاب صنعت خودرو آلمان در ایران تبدیل شود، ورود دیرهنگام و حذف سریع مدل 530 از بازار ایران اتفاقی بود که ضربه بدی به حیثیت این اتاق محبوب زد.

کلاس خودروهای سبز

بهترین خودرو: تویوتا پریوس
حجم تقریبی کلاس: 10 هزار دستگاه
سورپرایز سال: دنا توربوپلاس برقی
بدترین خودرو سال: هیوندای سوناتا هیبرید 2017
بهترین خودرو‌های سال ۹۶ ایران
پریوس امسال به تنهایی حدود 2500 دستگاه در بازار ایران فروش داشت و یک تنه خود را به حاکم مطلق بازار خودروهای سبز کشور تبدیل کرد. این سدان کوچک سبز که در سال 2017 بیش از 350 هزار دستگاه در سرتاسر جهان فروش داشت. در حضور سوناتا هیبرید، اوپتیما هیبرید تازه وارد و چند رقیب معدود مثل میتسوبیشی phev اوتلندر عنوان بهترین خودروی برقی سال را مال خود کرد.

چرا 2008 بهترین خودروی سال 96 ایران است؟

این اتومبیل در بدو ورود به لیست ارزیابی کیفی شرکت بازرسی و استاندارد ایران توانست بالاترین سطح کیفی تولید را به دست آورد. 2008 سریع ترین محصولی است که تاکنون توسط پژو در ایران تولید شده ضمن این که بالاترین استانداردهای ایمنی اروپایی را با خود دارد.

مونتاژش دقیق و حساب شده بوده، صادرات انبوهش قابل انتظار است، تکنولوژی بالایی به صنعت خودرو تزریق می کند، خریداران ایرانی را با قیمتی منصفانه به یک اتومبیل مناسب می رساند و در نهایت تولید انبوهش به تحول اساسی در صنعت قطعه و خودروی کشور می انجامد. فکر می کنیم همه اینها دلایل مناسبی باشد تا اولین خودروی پسابرجامی ایران خودرو را به شایستگی به عنوان خودروی سال 1396 ایران بدانند.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد