اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
97

طلا تحت تاثیر تدابیر تلافی جویانه علیه سیاست های تجاری آمریکا (بخش دوم

سایت طلا : سرمایه گذاران بین المللی منتظر تدابیر تلافی جویانه چین، اتحادیه اروپا کانادا و مکزیک علیه آمریکا هستند. این اقدامات می تواند موجب وقوع جنگ تجاری تمام عیار شود.

به گزارش کیتکو نیوز ، کارشناسان اقتصادی معتقدند که اگر جنگ لفظی و تجاری بین قدرت های بزرگ اقتصادی جهان تشدید شود، فدرال رزرو به این راحتی نمی تواند نرخ بهره را افزایش دهد.

تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و شرکای اقتصادی اش از سوی دیگر موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد. ساکسو بانک نیز هشدار داده است که خطر وقوع رکود اقتصادی به بیش از 50 درصد رسیده است.

ترامپ تهدید کرده است که قصد دارد تعرفه واردات فولاد را به 25 درصد و واردات آلمینیوم را به 10 درصد برساند. این مساله با واکنش منفی و شدید شرکای بزرگ اقتصادی این کشور یعنی اتحادیه اروپا، کانادا مکزیک و چین روبرو شده است.

به نظر می رسد واکنش بازارهای مالی و سهام جهان به تهدیدات ترامپ نیز منفی خواهد بود. مهمترین سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1375 دلار است.

در صورتی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی تحت تاثیر تهدیدات اخیر ترامپ با کاهش روبرو شود، این مساله در نهایت موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد و قیمت این فلز گرانبها را افزایش خواهد داد.

صندوق بین المللی پول و صنایع داخلی آمریکا نیز نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری در جهان هشدار داده اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد