اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شکست روند کاهشی معاملات آتی سکه

دیروز شنبه 12 اسفند، معامله‌گران 23هزار و 751 قرارداد بازار آتی سکه را به ارزش سه هزار و 968 میلیارد ریال منعقد کردند. در حالی‌که ارزش معاملات در روز کاری گذشته یعنی دهم اسفند، دو هزار و 164میلیارد ریال بود. این موضوع حاکی از رشد 83.36 درصدی ارزش معاملات بازار آتی سکه در دو روز گذشته معاملاتی است.

به اعتقاد کارشناسان پایین آمدن نرخ دلار و انس جهانی موجب افزایش قیمت سکه نقدی می‌شود. نکته دیگر آنکه از هفته دوم اسفند بانک کارگشایی که در اقدامی حمایتی برای کنترل قیمت سکه اقدام به حراج آن کرده بود، در پی کم استقبالی به این طرح، حراج را متوقف کرد که این اقدام نیز در افزایش قیمت سکه نقدی تاثیر گذاشت. در این شرایط و با بالا رفتن قیمت سکه نقدی دیروز شنبه ارزش معاملات بازار آتی سکه بعد از حدود یک هفته روند کاهشی شکسته شد. به طوری‌که در مقایسه با ارزش معاملات روز کاری پیش یعنی پنجشنبه دهم اسفند، شاهد رشد 83.36 درصدی این بازار بودیم.

گفتنی است، طی این روز در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد 407 قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و 564 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی پنج‌شنبه دهم اسفند 2.15 درصد رشد داشته است.

دیروز شنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب 363 و 204 قرارداد به ثبت رسید که در مقایسه با قراردادهای روز قبل تعداد این سررسید‌ها افزایش داشت. به طوری‌که پنج‌شنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده به ترتیب 210 و 110 قرارداد به ثبت رسید.

بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون و 584 هزار تومان بود که در مقایسه با قیمت‌های روز پنجشنبه 0.76 درصد رشد داشت. همچنین بهای سکه برای تحویل تیر ماه سال آینده یک میلیون و 606 هزار تومان بود که در مقایسه با روز معاملاتی قبل خود 0.56 درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل شهریور و آبان ماه سال آینده هستند که دیروز شنبه در سررسید شهریور 1652قرارداد و در سررسید آبان 97 بالغ بر 21هزار و 125قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و 640 هزار تومان و در قرارداد آبان ماه سال 97 نیز یک میلیون و 677 هزار تومان بر تابلوی معاملات ثبت شد. این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت روز چهارشنبه به ترتیب 0.61 و 0.41 درصد افزایش داشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد