اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:43.44

قیمت طلا بستگی به تصمیم سنای آمریکا خواهد داشت

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر رای گیری سنای آمریکا درباره طرح مالیاتی ترامپ قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد بازار فلزات در موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی تاکید کرد: اوضاع سیاسی آمریکا به خصوص رای گیری سنا درباره طرح مالیاتی دولت ترامپ می تواند تعیین کننده اصلی روند قیمت طلا در روزهای آینده باشد و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا بار دیگر سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: نااطمینانی و نگرانی سیاسی در آمریکا می تواند بزرگترین و مهمترین کاتالیزور برای بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا باشد. روز پنجشنبه احتمالا رای گیری سنا درباره طرح مالیاتی دولت ترامپ انجام خواهد شد و هفته آینده نیز رای گیری درباره سقف بدهی های دولت آمریکا انجام می شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: اگر سنا و دولت آمریکا نتوانند بر سر اصلاحات مالیاتی و سقف بدهی ها به توافق نهایی دست یابند، این مساله بی شک موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد. به همین علت به نظر می رسد چشم انداز بازار طلا در بلندمدت درخشان خواهد بود.

اظهارات باتلر در شرایطی است که قیمت طلا در آستانه شکستن مرز 1300 دلاری قرار دارد. قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. اختلاف بین نرخ بهره اوراق قرضه ده و پنج ساله آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

نااطمینانی نسبت به نتایج رای گیری سنای آمریکا و مخالفت برخی سناتورهای جمهوریخواه با اصلاحات مالیاتی پیشنهادی از سوی دولت ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

تحلیلگران دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرده اند که در صورت تصویب نهایی طرح مالیاتی دولت ترامپ، میزان بدهی های این کشور طی ده سال آینده بیش از 1400 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

بی شک ناکامی ترامپ در جلب حمایت سنا برای اجرای اصلاحات مالیاتی نیز می تواند تبعات سیاسی و اقتصادی زیادی به همراه داشته باشد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد